L’ESCOLA NOVA DEL SEGLE XXI

Fa uns dies es va presentar als mitjans l’Escola Nova del segle XXI, una configuració de 26 escoles i institucions educatives compromeses en la millora de tot l’ecosistema educatiu actual. L’escola Sadako, té el privilegi d’haver estat seleccionada entre aquest grup pioner d’escoles anomenades avançades. El projecte pretén establir una xarxa que estimuli a altres centres i col·lectius educatius a definir un nou estil educatiu propi d’una societat del segle XXI.

fotoescolanova21És clar que l’escola està en un procés dinàmica de reflexió, transformació i millora, però el fet de fer-ho amb xarxa amb altres institucions educatives, ens permet establir ponts de millora i reflexió de gran calatge, i a més, ens permet mantenir una perspectiva compartida del camí traçat. Per altra banda, pels docents que formem part de l’escola, és un autèntic privilegi ser partícips d’un procés de transformació educativa global com aquest. El fet de ser agents actius d’aquest procés de transformació que està vivint l’educació del nostre país, i ser-ne referents conjuntament amb altres centres que estan fent un treball extraordinari, sincerament ens satisfà. També som conscients que sense la complicitat, la implicació i suport de les famílies i tot l’alumnat de l’escola, no seria possible. Amb sinceritat us ho agraïm, i volem que fer-vos partícips també del vostre paper, del vostre granet de sorra, que també sumeu en fer possible un procés tant imprescindible com complex, com és fer possible una millor educació per un món millor. Tal com deia  John Dewey, l’educació és vida i l’escola és societat. El primer pas doncs per millorar la nostra societat és millorar la nostra escola, i aquest projecte em sembla farà un pas molt significatiu per assolir aquest gran repte.

Be the first to comment on "L’ESCOLA NOVA DEL SEGLE XXI"