🍂🍁🍇Celebrem l’arribada de la tardor a I3!🍇🍁🍂

Aquesta tarda, amb els nens i nenes de I3, hem celebrat l’arribada de la tardor d’una manera molt especial i tradicional: fent la verema! Hem treballat amb grans de raïm, i l’experiència ha estat molt divertida i enriquidora per a tothom.

Primer de tot, hem començat netejant bé els grans de raïm. Els petits han après la importància de tenir cura amb els aliments i de preparar-los correctament abans de fer qualsevol cosa amb ells.

El moment més emocionant ha estat quan, amb els seus peuets, els infants han pogut trepitjar els grans de raïm! Hem après com, antigament, aquesta era la manera de treure el suc del raïm.

Un cop acabada la trepitjada, hem tamisat el suc i… el moment més esperat: l’hem tastat! El suc de raïm fresc ha tingut molt èxit i a tots els ha encantat aquesta experiència.

INICIEM UN NOU CURS

Aquesta primera setmana a l’escola ha estat plena d’emocions i descobertes pels nens i nenes d’infantil de 3 anys! Hem tingut l’oportunitat de conèixer-nos, d’explorar nous espais, i de començar a formar vincles que ens acompanyaran durant tot el curs. Durant aquests primers dies, hem anat al pati, hem fet la nostra primera “cantadeta” i hem compartit molts moments. Estem molt contentes de veure com els nostres infants han afrontat aquest nou inici amb il·lusió. Tenim per davant un curs ple d’aventures i aprenentatges!

UNA TARDA DE DIVENDRES AMB FAMÍLIES!

Quina tarda de divendres tan divertida hem tingut avui!

La família del Pol ens han portat boles d’hidrogel per experimentar a la terrassa. Hem jugat molta estona amb les boles, omplint i buidant, i compartint una bona estona junts.

També, el pare de l’Àxel ens ha portat una maqueta d’un cotxe per dins per aprendre com funcionen els cotxes. Ha estat molt emocionant veure com es mou el motor.

Hem gaudit molt i hem après coses noves d’una manera molt divertida! Gràcies famílies!!!!

Darrera pregunta del núvol: Com es fa la sopa?

Avui l’Estefania,  la mare de la Vega de Cavallets, ha vingut avui a la classe a ajudar-nos amb la una pregunta del núvol. I ens ho ha presentat de la millor manera… fent sopa!

Primer de tot hem parlat de la higiene i dels aliments nutritius que farem servir, hem parlat del que és una recepta i hem “llegit’ les que farem, gaspatxo de síndria i sopa de meló.

I de seguida ens hem posat a la feina, hem pogut ajudar tots/es i ens ha quedat boníssim. Hem aprofitat per fer un brindis i celebrar el gran curs que hem compartit!!!

Gràcies Estefania i Vega per aquesta experiència tan interessant, divertida i nutritiva!!!

TOTES LES CASES SÓN IGUALS?

La família d’Abril va venir a explicar-nos si totes les coses són iguals. El primer que vam fer va ser preguntar-nos si creiem que totes les cases eren iguals. Tothom va dir que no. Llavors ens van explicar que hi havia diferents tipus de cases arreu del món.La primera casa que ens van descriure era una cova. La majoria de nens i nenes no sabien què era. Ens van explicar que era un forat a la muntanya, on la gent es podia resguardar del fred i de la pluja en temps antics.La segona casa era una casa dels arbres. Aquestes cases es construïen als arbres perquè els animals no hi pugessin i així podien dormir tranquils.La tercera casa era una casa amb un vaixell a la vora d’un riu. Ens van dir que es feien així perquè tenien aigua a prop, cosa que els permetia tenir aliments a l’abast i també podien viatjar fàcilment.La quarta casa era una casa amb una entrada sota terra. Aquestes cases es fan en llocs molt freds, com a Islàndia, perquè sota terra la temperatura és més càlida.Finalment, ens van ensenyar un iglú. Ens van explicar que es troben a Groenlàndia, on fa molt fred, i estan fets de gel. Per entrar-hi, es fa un túnel sota terra per evitar que hi entrin els ossos.Com a tancament de l’activitat vam poder pintar uns iglús de colors que ens vam poder emportar a casa. Moltes gràcies Família quina tarda més bonica!

ELS AVIONS TENEN FINESTRES, PERQUÈ NO ES PODEN OBRIR?

Per resoldre aquesta pregunta han vingut la família de Rikuo. Han portat una planxa de metacrilat amb diferents mides i hem jugat a saber si són grans petites o mitjanes. No són ni grans ni petites, però són suficients perquè puguis veure els núvols i el cel quan estàs volant.

També ens han explicat, que les finestres no es poden obrir perquè a dalt del cel, l’aire és molt fi i fa molt de fred. Si obrissim les finestres, l’aire i el fred entrarien dins l’avió i no podríem respirar bé ni estar còmodes. Les finestres estan fetes per veure el cel i els núvols, però no es poden obrir per mantenir-nos segurs i calents.

A més, ens han fet un experiment amb un ventilador, explicant perquè els avions poden volar i les seves ales tenen la forma que tenen. La forma de les ales ajuda l’avió a volar. Quan l’avió es mou ràpid per l’aire, l’aire passa per sobre i per sota de les ales. La forma de les ales fa que l’aire que passa per sobre vagi més ràpid que l’aire que passa per sota. Això ajuda l’avió a aixecar-se i mantenir-se a l’aire. 

Finalment la Mamiko ens ha explicat un conte amb japonès i ens han regalat avions de paper que hem anat a tirar al pati. Moltes gràcies família!

QUÈ HI HA DINS DEL CERVELL?

Per resoldre aquesta pregunta del núvol, ha vingut el Jordi pare del Martí, que va dedicar 7 anys de la seva vida a investigar el cervell per dins.

Ens ha explicat que necessitem imaginar, tastar, recordar… un munt de coses per donar-li la informació  que es quedarà al cervell. El cervell és com un manyoc de cèl.lules anomenades neurones. Les neurones són cèl.lules especials al nostre cervell que ens ajuden a pensar, recordar i aprendre coses noves. I que hi ha tantes neurones com estrelles al cel. També hi ha cèl.lules que són com super herois, que cuiden que no ens passin coses dolentes. Ens ha explicat com es donen informació les neurones entre elles i ho hem pogut vivenciar enllaçant-nos les mans els uns als altres.  Finalment hem intentat simular un cervell entre tots i totes.

Gràcies Jordi per fer-ho fàcil!