EL JORDI, LA GEMMA I LA MARTA ENS AJUDEN AMB LES NOSTRES PREGUNTES

AQUESTA SETMANA HA ESTAT MOLT INTENSA!!! ELS DOFINS HEM COMPTAT AMB LA COL·LABORACIÓ DEL JORDI I LA GEMMA, MESTRES “DELS NOIS I NOIES GRANS” DE L’ESCOLA, I LA MARTA, ALUMNA D’ESO3, AMB LES PREGUNTES DEL NOSTRE NÚVOL.

EL JORDI, PROFESSOR DE FILOSOFIA I CIÈNCIES SOCIALS, VA VENIR DIJOUS A LA NOSTRA CLASSE A AJUDAR-NOS A REFLEXIONAR SOBRE LA PREGUNTA: “PER QUÈ ES FAN MAL ELS HUMANS ENTRE ELLS?”. I A PARTIR D’UNA LLEGENDA, D’UNA HISTÒRIA QUE UNA ÀVIA VA EXPLICAR ALS SEUS NÉTS FA MOLTS ANYS, VAM ESTAR REFLEXIONANT SOBRE EL FET QUE LES PERSONES TENIM UN COSTAT “BO” I UN COSTAT “DOLENT”, VAM POSAR EXEMPLES I VAM PENSAR DE QUINES MANERES PODÍEM FER CRÉIXER DINS NOSTRE LA PART BONA.

I DIVENDRES VAM ANAR A L’ESPAI “MARIE CURIE”, EL LABORATORI DE L’ESCOLA GRAN. ALLÀ ENS ESPERAVEN LA GEMMA, PROFESSORA DE CIÈNCIES, I LA MARTA, PER AJUDAR-NOS AMB LA PREGUNTA “COM VA ARRIBAR EL CORONAVIRUS”. VAM PODER VEURE L’ESQUELET, UTENSILIS DE DIFERENTS TIPUS I TREBALLS DELS NOIS I NOIES GRANS. LA GEMMA I LA MARTA ENS VAN FER UNA PRESENTACIÓ (CLIQUEU L’ENLLAÇ SI LA VOLEU VEURE) SOBRE QUÈ ÉS UN VIRUS, COM S’ENCOMANA, COM ES POT PREVENIR I COM ES POT CURAR. TAMBÉ VAM PODER OBSERVAR UN CABELL PEL MICROSCOPI.

DUES SESSIONS MOLT INTERESSANTS, PLENES D’APRENENTATGES I RIQUES EXPERIÈNCIES. MOLTES GRÀCIES JORDI, GEMMA I MARTA!!!!

El Sistema Solar ☀🪐

La mare de l’Alice va venir a passar un matí a la classe per parlar-nos sobre El Sistema Solar i algunes curiositats sobre els planetes. Després, ens va sorprendre amb un munt de material per poder-ne fer dues maquetes!!

Ens va fer molt il·lusió poder explicar tot el que hem après durant aquestes setmanes i poder-ho plasmar a l’hora de pintar els planetes, col·locar-los a les òrbites i veure-ho fet.

Ens encanta com queda per la classe! Ens ho vam passar super bé!!!🥰

ELS NANS EXPLIQUEN ALS GELATS “PER QUÈ CANTEN ELS LLOPS A LA LLUNA?”

ELS I LES NANS ENS HAN EXPLICAT A LA CLASSE DELS GELATS “PER QUÈ CANTEN ELS LLOPS A LA LLUNA?” UNA PREGUNTA QUE TENÍEM AL NÚVOL DE LES PREGUNTES QUE ELLS/ELLES HAVIEN INVESTIGAT MOLT.

ENS HAN EXPLICAT QUE ELS LLOPS VIUEN EN MANADES I QUE  CACEN EL SEU MENJAR EN GRUP. ENS HAN EXPLICAT, TAMBÉ, QUE HI HA ALTRES ANIMALS QUE CACEN ALS LLOPS I QUE ES PROTEGEIXEN JUNTS DELS PERILLS.

ENS HAN DIT QUE ÉS PER AIXÒ QUE “UDOLEN”, PER AVISAR A TOTS/ES ELS MEMBRES DE LA MANADA SOBRE ON ESTAN, PER TROBAR-SE I AJUDAR-SE.

TAMBÉ HAN INVESTIGAT SOBRE ELS LLOPS ALS CONTES, I ENS HAN DIT QUE TOT I QUE EN MOLTES HISTÒRIES ELS LLOPS APAREIXEN COM ELS DOLENTS, NO SEMPRE HO SÓN.

MOLTES GRÀCIES PER ENSENYAR-NOS TANTES COSES NANS!

COM ES FAN ELS NENS I LES NENES?

AVUI HA VINGUT LA MIREIA A LA CLASSE DELS DOFINS, LA MARE DE LA NURA. JUNTES HAN PREPARAT UNS DIBUIXOS QUE ENS EXPLICAVEN LA HISTÒRIA D’UN HOME I D’UNA DONA, DE COM S’ESTIMAVEN, DE LES DIFERÈNCIES ENTRE ELS SEUS GENITALS, I DE COM EL NOSTRE COS VA CANVIANT A MESURA QUE ENS FEM GRANS. TAMBÉ ENS HAN PARLAT D’ÒVULS I ESPERMATOZOIDES, I DELS DIFERENTS TIPUS DE FAMÍLIES, PERQUÈ TAMBÉ PODEN TENIR UN FILL/A DUES MARES O DOS PARES.

MOLTES GRÀCIES PER HAVER PREPARAT AQUESTA EXPLICACIÓ TAN INTERESSANT SOBRE LA NOSTRA PREGUNTA DEL NÚVOL. NURA I MIREIA, HEU FORMAT UN GRAN EQUIP!

Conte “La margarida té por” amb la Sílvia (mare Nina)🌼

La setmana passada la Sílvia, la mare de la Nina, va venir a la classe per explicar-nos el conte “La margarida té por” i a fer una activitat amb flors i abelles. Ens ho vam passar la mar de bé!! 🥰🥰

Va ser molt entretingut preparar totes les boles de colors per poder decorar les nostres creacions i poder-hi jugar una estona després 🌼🐝

ESCAC I MAT !!!

AVUI HA VINGUT EL RAÚL A LA CLASSE DELS DOFINS, EL PARE DEL LUKEN I EL PAU. JA EL CONEIXÍEM PERQUÈ VA VENIR A TOCAR EL CLARINET PER SANTA CECÍLIA, PERÒ AVUI ENS HA PORTAT UNA PROPOSTA BEN DIFERENT. PRIMER DE TOT ENS HAN PRESENTAT LES FIGURES, LES BLANQUES, LES NEGRES, LA REINA, EL REI, EL CAVALL, L’ÀLFIL, LA TORRE I EL PEÓ. DESPRÉS ENS HAN EXPLICAT ON ES VA INVENTAR AQUEST JOC I COM VA ARRIBAR FINS AQUÍ. A CONTINUACIÓ HEM POSAT LES PECES AL SEU LLOC I HEM FET UNA PARTIDA ENTRE TOT@S. FINALMENT, EL RAÚL ENS HA EXPLICAT UNA HISTÒRIA EN QUÈ CADA PEÇA ERA UN PERSONATGE… ENS HA AGRADAT MOLT!!! MOLTES GRÀCIES PER VENIR I PER FORMAR AQUEST EQUIP TAN FANTÀSTIC!!!

Busquem i fem tints naturals!

La família de l’Ona i un convidat molt especial, l’Eriçó colors, l’últim dia de trimestre ens van proposar una activitat molt xula.

L’Eriçó Colors sabia que la nostra classe es diu Llapis de colors, i ens va fer adonar que a la natura hi ha moltes coses de les quals en podem extreure colors. Ens va proposar anar tots i totes al pati de sorra a veure què trobàvem.

Vam trobar molts aliments, espinacs, cúrcuma, cafè, Gers, mores, pebrots, col lombarda…

Ens van estar explicant que si els aixafem molt bé i li posem aigua calenta els podem convertir amb pintures naturals. I així ho vam fer!

Vam descobrir, textures, colors, olors… I a pintar!!!

Moltes gràcies Jaume, Neus, Ona i Eriçó colors per fer-nos viure aquesta experiència!!!!

FEM D’HORTELANS

Han vingut els avis d’en Bruno  i ens han explicat com tenir cura de l’hort. Ens han ensenyat dues eines: el magalló i una petita eina per fer forats. Ens han explicat la diferència entre la grana i/o llavor i el planter. Tots els companys/es hem plantat un planter d’enciam roure. Ara ens toca tenir cura d’ells, veure’ls créixer i, per últim, fer una gran amanida per degustar-los. Moltes gràcies per a regalar-nos el vostre temps!