LA NEU, CONTES EN ANGLÈS I EN JAPONÈS

AQUESTA SETMANA A LA CLASSE DELS DOFINS HEM TINGUT UNA SÈRIE D’EXPERIÈNCIES DIFERENTS I MOLT ENRIQUIDORES. HAN VINGUT FAMÍLIES A LA CLASSE, ENS HAN REGALAT EL SEU TEMPS I HEM POT APRENDRE UN MUNT DE COSES. PERQUÈ JUNT@S APRENEM MÉS I MILLOR.

DIMECRES VAN VENIR LA CARLA, EL MARC I LA NOA, LA FAMÍLIA DE LA MEL, I ENS VAN AJUDAR A RESOLDRE UNA PREGUNTA DEL NÚVOL “ON VA LA NEU QUAN NEVA?”. VAN PORTAR UN MURAL PRECIÓS FET PER ELLS ON S’EXPLICAVA EL CICLE DE L’AIGUA I VAM PENSAR DE QUINES MANERES ES POT DESFER EL GEL. VAM FER-HO UTILITZANT AIGUA CALENTA, PICANT AMB UN MARTELL I AMB SAL. UNA EXPERIÈNCIA MOLT INTERESSANT! MOLTES GRÀCIES!

DIJOUS LA CRISTINA, LA MARE DE LA NORA, VA VENIR A LA CLASSE I VA PODER PARTICIPAR DEL “BON DIA” A LA ROTLLANA. ENS VA EXPLICAR DOS CONTES EN ANGLÈS QUE ENS VAN AGRADAR MOLT: “THE HUG” I “GIRAFFES CAN’T DANCE”. THANK YOU!

I, PER A REMATAR LA SETMANA, LA SACHIKO I EL JORDI, ELS PARES DE L’ANNA, ENS VAN EXPLICAR UN CONTE EN JAPONÈS I EN CATALÀ, “ELS RATOLINS VAN D’EXCURSIÓ”. TAMBÉ ENS VAN ENSENYAR ON ESTÀ JAPÓ EN UN MAPA DEL MÓN, L’ABECEDARI EN JAPONÈS I ALGUNES PARAULES. QUÈ INTERESSANT! ARIGATO I GRÀCIES!

L’AITITE I L’AMAMA DE LA NAHIA

Avui el Víctor i l’Arantza, l’aitite (avi) i l’amama (àvia) de la Nahia han vingut a l’escola petita. Viuen a Euskadi i havien vingut expressament per a la trobada d’Avis i Àvies. Al posposar-la, no es podran quedar, així que vam tenir la idea de compartir igualment una bonica estona amb ells. Han vingut a la rotllana dels Dofins, ens han ensenyat a comptar fins a 10, a dir AVI i ÀVIA i els dies de la setmana en euskera. Ens han explicat un conte i ens han cantat una cançó. Nosaltres els hem “regalat” el nostre concert i els hem convidat a coca. Moltes gràcies per haver vingut de tan lluny i compartir amb nosaltres aquest preciós matí.

DONACIÓ DE SANG AL MERCAT DE CALAF

AHIR, L’ANNA, MARE DE TRES ALUMNES DE L’ESCOLA, PEDIATRA I MEMBRE DE LA COMISSIÓ SOLIDÀRIA DE L’ESCOLA, VA VENIR A PARLAR-NOS DE LA SANG I A EXPLICAR-NOS PER QUÈ ÉS IMPORTANT QUE ELS ADULTS DONEM SANG. ENS VA REGALAR UN GLOBUS PER TAL DE QUE POGUÉSSIM FER ARRIBAR EL MISSATGE A LES NOSTRES FAMÍLIES. DISSABTE AL MERCAT DE CALAF ES FARÀ UNA CAMPANYA DE DONACIÓ, ANIMEU-VOS A PARTICIPAR! CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA (MIREU EL CORREU). MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRRA COL·LABORACIÓ!!!!

Setmana de contes.

Aquests dies hem celebrat la Setmana dels Contes amb les nostres famílies. N’han vingut moltes i per a tots els infants ha estat molt i molt especial. Hem pogut conèixer històries, personatges, hem pogut imaginar… I, sobretot, hem pogut compartir un temps amb les nostres famílies amb un gran valor pedagògic. Perquè obrir les portes a les famílies ens enriqueix a tots/es, tant siguin els nostres pares o mares, com d’altres companys/es. Ha tingut tant èxit la proposta, que han quedat contes pendents per explicar les proper

es setmanes. Tenim molta sort! Moltes gràcies per participar i col·laborar, ara i sempre!

🌹SANT JORDI🐉

Aquests dies aprofitant que hem celebrat Sant Jordi, hem fet uns tallers ben especials, hem creat punts de llibres, roses, hem jugat amb llums i ombres creant dracs i roses… I tot amb música de la llegenda. Els infants per primer cop gaudien de la lliure circulació i sense mascareta, l’ambient que es respirava a l’escola petita ha estat molt bonic.

HEM ANAT AL CRAM

AHIR ELS DOFINS AMB ELS CARAMELS, I AVUI ELS PEIXOS VERMELLS AMB ELS PINGÜINS, HEM ANAT AL CENTRE DE RECUPERACIÓ D’ANIMALS MARINS AL PRAT DEL LLOBREGAT. AL CENTRE TREBALLEN PER LA RECUPERACIÓ D’ANIMALS MALALTS O FERITS PER TAL QUE PUGUIN SEGUIR O RETORNAR EL MÉS AVIAT POSSIBLE A “CASA SEVA”. VAM PODER VEURE EN DIRECTE A 8 TORTUGUES EN RECUPERACIÓ, ENS VAN EXPLICAR LA PROBLEMÀTICA DE CADASCUNA D’ELLES. TAMBÉ ENS VAN ENSENYAR UNS DIBUIXOS DE LES TORTUGUES MÉS COMUNES AL MEDITERRARI: LA TORTUGA LLAÜT, LA VERDA I LA BABAUA. EN AQUESTS MOMENTS TOTES LES TORTUGUES QUE HI HA AL CRAM SÓN BABAUES. TAMBÉ VAM PODER SIMULAR EL RESCAT D’UN DOFÍ, ON CADASCÚ DE NOSALTRES TENÍEM UNA TASCA: AVISAR A EMERGÈNCIES (112), POSAR CONS, REMULLAR EL DOFÍ, FER-LI UNA ANALÍTICA, MESURAR-LO, AUSCULTAR-LO, DONAR-LI UN MEDICAMENT, TORNAR-LO AL MAR… VA SER UNA VISITA MOLT INTERESSANT I VAM APRENDRE UN MUNT DE COSES. AHIR VAM TENIR LA SORT QUE EL TEMPS ENS VA RESPECTAR, I DESPRÉS DE DINAR VAM PODER JUGAR A LA PLATJA I RECOLLIR DEIXALLES ENTRE TOT@S. ESTEM MOLT ORGULLOSOS I ORGULLOSES DE LA FEINA FETA I D’ANAR PRENENT CADA VEGADA MÉS CONSCIÈNCIA DE LA IMPORTÀNCIA DE CUIDAR EL MEDI MARÍ I DE QUINES SÓN LES ACCIONS DEL DIA A DIA AMB QUÈ PODEM CONTRIBUIR.

ACOMPANYA’M

AQUESTES DUES DARRERES SETMANES DE TRIMESTRE ENS HEM TROBAT AMB LES NOSTRES PADRINES I PADRINS. DIA A DIA COMPARTIM UN MUNT D’EXPERIÈNCIES I APRENENTATGES… EN AQUESTA OCASIÓ ENS HAN EXPLICAT CONTES I HEM DIBUIXAT JUNT@S. HA ESTAT UNA ESTONA MOLT “MÀGICA”…

ACOMIADEM EL TRIMESTRE

DIVENDRES PASSAT, DARRER DIA DE TRIMESTRE, VAM PASSAR BONA PART DE LA TARDA PLEGATS, AL PATI DE L’ESCOLA PETITA. VAM ESCOLTAR UN CONTE DE PASQUA, VAM “COLLIR” ELS OUS DE XOCOLATA DE LA GLICINA (DESPRÉS DE REGAR-LA TOTA LA SETMANA AMB AIGUA AMB SUCRE) I ELS VAM BERENAR JUNTAMENT AMB LA COCA-MONA QUE ENS VA PREPARAR EL BLAS.

APROFITEM PER DESITJAR A TOTES LES FAMÍLIES UNS FELIÇOS DIES DE PASQUA, ENS RETROBEM AVIAT A L’ESCOLA!!!