TREBALLANT LES PREGUNTES DEL NÚVOL

AHIR VA VENIR EL JOSEP ORTEGA A LA CLASSE DOFINS. EL JOSEP ÉS PROFESSOR DE SECUNDÀRIA, EXPERT EN HISTÒRIA I CIÈNCIES SOCIALS, PERÒ TAMBÉ GRAN CONEIXEDOR DE LA MUNTANYA. ÉS PER AQUEST MOTIU QUE VAM DEMANAR EL SEU AJUT EN EL NOSTRE PROJECTE “PER QUÈ EL PARC DELS MADUIXERS ES DIU AIXÍ SI NO HI HA MADUIXES?”. VAM ESCRIURE A PARCS I JARDINS I ENS VAN DONAR UNA BONA PISTA… EL PARC ES DIU TORRENT MADUIXER, PERQUÈ ANTIGAMENT HI PASSAVA UN TORRENT. EL JOSEP ENS VA PARLAR DE COLLSEROLA, DELS BOSCOS, ELS TORRENTS I LES FONTS, I DEL NOM QUE TENEN MOLTS CARRERS I INDRETS DE LA NOSTRA CIUTAT. MOLTES GRÀCIES, JOSEP, PER LA TEVA EXPERTESA I EL TEU SABER FER, ENS HAS AJUDAT MOLT!!!

I AVUI HEM REBUT EL GUILLERMO, PARE DE L’EMMA O., I ENS HA AJUDAT AMB LES NOSTRES PREGUNTES: “PER QUÈ TENIM SINGLOT?” I “PER QUÈ FEM BADALLS?”. EL GUILLERMO ÉS METGE I ENS HA POGUT EXPLICAR DE MANERA MOLT PLANERA COM S’ORIGINA EL SINGLOT I TAMBÉ ALGUNES CURIOSITATS SOBRE ELS BADALLS. MOLTES GRÀCIES, GUILLERMO I EMMA, PER AJUDAR-NOS, ENS HA AGRADAT MOLT PASSAR LA TARDA AMB TU!!!

EL PESSEBRE DE L’ESCOLA AL CARRER FERRAN

AQUEST CURS HEM REBUT UN ENCÀRREC BEN ESPECIAL DE PART DEL PESSEBRISTA JORDI DARDER, PARE D’EXALUMNES DE LA NOSTRA ESCOLA. I L’EQUIP D’INFANTIL, SOTA LA DIRECCIÓ ARTÍSTICA DE L’ELENA, NO VAM DUBTAR NI UN SEGON A ACCEPTAR EL REPTE. L’AJUNTAMENT DE BARCELONA HA ORGANITZAT UNA RUTA DE PETITS PESSEBRES QUE HI HAURÀ EXPOSATS EN APARADORS DE BOTIGUES I HOTELS, AL LLARG DELS CARRERS FERRAN I JAUME I. EL PESSEBBRE DE L’ESCOLA PETITA, FET PELS ALUMNES DE 3 I 4 ANYS, CONJUNTAMENT AMB ELS COMPANYS I COMPANYES DE 2N D’ESO, I AMB EL SUPORT DEL MARTÍ BOTA, ANIRÀ EXPOSAT A LA BOTIGA “BOLSOS GUIDO” DEL CARRER FERRAN, NÚMERO 14. AHIR UNA PETITA REPRESENTACIÓ D’INFANTS DE 3 I 4 ANYS, I ELS DELEGATS DE 2N D’ESO VAM ANAR A POSAR-LO AL SEU LLOC. US ANIMEM A VISITAR LA RUTA DE PESSEBRES AMB TOTA LA FAMÍLIA, ESPEREM QUE HO GAUDIU MOLT!!!

ES BUSQUEN FAMÍLIES PER SANTA CECÍLIA

EL DIA 22 DE NOVEMBRE ÉS SANTA CECÍLIA, EL DIA INTERNACIONAL DE LA MÚSICA, I A L’ESCOLA ENS AGRADA CELEBRAR-HO AMB UNA SETMANA PLENA D’ACTIVITATS MUSICALS.

ÉS PER AIXÒ QUE FEM UNA CRIDA A TOTS/ES AQUELLS/ES FAMILIARS QUE VULGUIN VENIR ALGUN DIA DE LA SETMANA DEL 22 AL 26 DE NOVEMBRE A OFERIR-NOS UN PETIT TALLER MUSICAL (MOSTRA D’INSTRUMENTS, PETITES AUDICIONS, CANTADETES…) I VIURE AQUESTA EXPERIÈNCIA MUSICAL A LA CLASSE AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

SI VOLEU PARTICIPAR FEU ARRIBAR UN CORREU ELECTRÒNIC A LA VOSTRA TUTORA PER AGENDAR LA SESSIÓ.US ESPEREM AMB MOLTES GANES!

FEM CANTADETA DE TARDOR!!!

A LES ESTONES DE MÚSICA AMB EL GERARD I DE CANTADETA A LA CLASSE ESTEM APRENENT MOLTES CANÇONS. LES COMPARTIM AMB VOSALTRES PER SI US ANIMEU A CANTAR-LES EN FAMÍLIA:

• “Se’n va l’estiu”, Jordi Tonietti
  • “A la tardor”, El Pot Petit
  • “Olor de tardor”, Beth Riera i Pep Puigdemont
  • “La Rumba de les castanyes”, El Pot Petit
  • “La castanyera”
  • “Fem, fem, fem els panellets”, Jordi Tonietti
  • “El bolet petitó”, Jordi Tonietti
  • “La tardor que jo conec”, Dàmaris Gelabert
  • “Cançó de tardor”, Toni Xuclà i Juanjo Muñoz

TRAÇ VERTICAL

AQUESTA SETMANA A LES CLASSES DE PEIXOS VERMELLS I DOFINS HEM ESTAT TREBALLANT EL TRAÇ VERTICAL. A PARTIR DEL MOVIMENT DEL NOSTRE COS, DEL NOSTRE BRAÇ, DE LA NOSTRA MÀ… HEM ANAT AVANÇANT EN EL CONTROL DE L’ESPAI, TANT AL NOSTRE ENTORN COM AL PAPER. HEM UTILITZAT JOGUINES, PEDRETES, PINTURA, GUIX I ALTRES MATERIALS I CADA NENA I NEN HA POGUT EXPERIMENTAR AL SEU RITME LA DIRECCIONALITAT DE LA LÍNIA. AQUESTES PRÀCTIQUES ENS PREPAREN PER AL TRAÇ AL PAPER, TANT DE DIBUIX, COM LLETRES, NOMBRES O D’ALTRES COMPOSICIONS. APRENEM A TRAVÉS DEL JOC, LA MANIPULACIÓ I LA DESCOBERTA A PARTIR DELS NOSTRES SENTITS.

edf