De convivències a Castell de l’Areny: la pluja no ens atura!

Aquests tres últims dies hem estat de convivències a Castell de l’Areny. Hem pogut gaudir d’un entorn natural fantàstic, pràcticament sols i, fins i tot, sense cobertura. Desconnexió total!

És veritat que el temps no ens ha acompanyat massa, la pluja ha estat la nostra convidada especial… Així i tot, hem tingut força treves per poder fer totes les activitats que teníem previstes: caiac al pantà de la Baells, circuit d’aventura i tirolina, tir amb arc, escalada, cursa d’orientació, disco… i gimcana bruta!

Us deixem un petit tast de fotografies d’aquests dies, però ben aviat compartirem una carpeta amb totes les fotografies.

Ha estat un plaer compartir aquests dies tots junts! Tornem a marxar?

Els Jocs Florals, de nou!

Per fi, després que el curs passat no vam poder celebrar-ne l’edició a conseqüència de la pandèmia i el confinament, avui hem tornat a celebrar els Jocs Florals a l’escola! Ho hem fet en una versió més reduïda per adaptar-nos a la normativa actual però, així i tot, ha estat fantàstic poder-nos retrobar tota la secundària i gaudir de les produccions literàries i artístiques que heu presentat tots els participants.

I com que de la bona feina sempre en surten bons resultats, una bona representació de l’alumnat de 2n d’ESO ha estat guardonat en alguna de les categories de l’edició d’enguany dels Jocs Florals:

Mar A, Violeta R, Irene L, Pep C, Èric F, Ramon F i Aleix O.

Martí P, Mireia F, Sofia Q i Berta T.

Us volem felicitar a totes i tots el que heu participat en els Jocs Florals d’enguany i als que heu estat guardonats. Enhorabona per la creativitat mostrada!

I que gaudiu d’una bona diada de Sant Jordi!

Tanquem un nou trimestre tots junts!

Per fi hem arribat a l’últim dia de trimestre i, com sempre, ho hem pogut celebrar tots junts. Enguany hem fet la 10a edició del Camí d’aprenentatge i uns dels reptes plantejats ha estat aconseguir ballar tots junts la cançó de Jerusalema. I tot i que alguns dels companys i companyes del grup són a casa, hem superat el repte tots junts: hem aconseguit una coreografia molt ben trobada! I ho hem compartit tots junts a l’aula, mitjançant una videotrucada Meet. Perquè encara que alguns estiguem confinats, som un gran equip!

I el resultat de la coreografia el podeu veure aquí:

Coreografia #JerusalemaChallengeSDK

A més, entre padrins i fillols ens hem regalat una flor de primavera!

Gràcies a totes i tots per fer-ho possible!

Que gaudiu d’unes bones vacances!

Bon Nadal filloles i fillols!

Avui, els alumnes de 2n d’ESO, com que era l’últim dia abans de Nadal els hi hem donat als nostres fillols uns petits ninots de neu que vam fer amb arròs i mitjons. Els hi hem deixat els ninots davant de la seva classe, per tal de mantenir la distància de seguretat, hem picat a la porta i ens hem anat.

Aquest ha sigut el nostre detall per els nostres fillols aquest Nadal.

STOP espècies exòtiques invasores

Aquesta setmana a 2n d’ESO hem fet un repte sobre les espècies exòtiques invasores. Les espècies exòtiques invasores són les espècies que envaeixen els nostres ecosistemes i causen greus problemes, ecològics, econòmics i sanitaris.

El repte individual consistia a respondre unes preguntes sobre les espècies exòtiques invasores. Per contestar aquestes preguntes sobre el tema ens han donat un enllaç per trobar les respostes. En aquest repte ens hem conscienciat dels problemes que generen aquestes espècies invasores, ja que poden arribar a destrossar ecosistemes i generar grans pèrdues econòmiques pels agricultors. A Barcelona també tenim espècies exòtiques invasores, com els mosquits tigre o la cotorreta de pit gris, que hem de poder prevenir.

Màster-class dels orígens de la llengua

El repte de escolta, entén i pren-ne nota:

És un repte que hem realitzat individualment al llarg d’aquesta setmana. Aquest repte li hem d’agrair a l’Enric Codina la seva col·laboració. L’Enric Codina li agraïm els seus coneixements sobre la llengua. I ell s’ha gravat fent una mester-class de 20 minuts.
A la master–class disposàvem d’un guió on ens deia quins temes anaven surtin al llarg del vídeo. En el guió surtien els temes dels nivells lingüístics, registres lingüístics i definicions dels conceptes llengua, llenguatge i parla.

La nostra opinió és molt positiva, ja que aquesta setmana tindrem una prova sobre el tema i gràcies a l’Enric ens ha facilitat l’estudi per la prova.
Per acabar, es una idea innovadora fer master-classes en vídeo perquè així pots disposar de veure la màsterclass quant puguis.

EQUILIBRI

A tota la classe ens van proposar fer un repte que es diu equilibri.

Per entendre millor el treball, havíem que llegir el mètode de treball del repte amb parelles, i assegurar-nos de que els dos ho entenguéssim.

El repte consisteix en ficar-li veu en off en un vídeo que ens van donar, hi ens havíem d’inventar un diàleg entre el personatge que sortia en el vídeo i una mà que també sortia en el vídeo.

El vídeo tenia com a objectiu conscienciar-nos del medi ambient, i reciclar.

Per això la veu en off havia de parlar sobre el medi ambient i de reciclar.

Aquest repte ens ha agradat molt, i ens ha ajudat per aprendre a fer un diàlegs entre dos personatges, i per conscienciar-nos de què hem de reciclar.