Ja hem arribat a la Cerdanya!

Ja hem arribat a la Cerdanya! Ens hem pres un matí tranquil tot gaudint de la bona temperatura i les instal·lacions poliesportives de la Bruna i a la tarda hem fet iniciació a l’hípica.

Jocs florals ’22

Avui, per fi, hem pogut tornar a celebrar els Jocs Florals a l’escola i hem tornat a gaudir de la qualitat literària i creativa. Cal destacar que la participació ha estat nombrosa i, per tant, també la competència en els premis. Però com que la bona qualitat sempre té recompensa, una nombrosa representació d’alumnes de 2n d’ESO ha estat guardonada en alguna de les temàtiques previstes. Les podeu veure a la següent fotografia:

Foto: Martina S, Jana B, Adriana B, Ona M, Noa B, Jana M.

Igualment, felicitem també a tota la resta d’alumnes que han participat en aquesta nova edició dels Jocs Florals.

A banda de les premiades, també volem agrair enormement la participació d’altres alumnes en la realització i dinamització de l’acte. Entre ells, la Daniela I, que ha representat el curs de 2n en l’acte d’entrega de premis, i l’Agnès i l’Egan, que han fet dues interpretacions musicals per dinamitzar la jornada.

Moltes felicitats a tots i gràcies per participar-hi!

Carrecs TAC – MUNTADORS

Avui dia 23 de març hem fet la reunió de càrrecs TAC. Cada càrrec TAC ha estat en un lloc diferent de l’escola i ha fet algunes activitats corresponents al càrrec de cada escú.

El càrrec dels muntadors consisteix a muntar i desmuntar espais de l’escola perquè hi puguin haver diferents esdeveniments a l’escola. Els muntadors, avui han començat a pintar la paret del pati.

Autora: Agnès C.

LABORATORY ESO2

This term, a new group of students are going to the lab three times a week.

So far we have learned the safety rules to be followed in the lab, the tools and equipment that we use in the lab. We have studied and experimented with the magnitudes mass, volume, density using the scales, graduated cylinders, droppers and beakers.

Last week we had to measure the volume of one drop of water.  Do you know how many drops of water there are in 1 mL of water? Some students guessed 6 drops, others 15 or 20 drops. Who was right?

Come to the lab and try yourself!

This week we are doing posters about the mixture separation techniques and next week we are going to start the section: MY OWN EXPERIMENT.

A Sitges per Carnaval!

Avui tot l’alumnat de 2n d’ESO hem passat un fia genial a Sitges. Per grups, els alumnes han descobert la vila a través d’una gimcana que els ha permès conèixer llocs emblemàtics i petits fets característics d’aquest meravellós lloc del nostre territori. I, de pas, hem passat un dia genial tots junts!

Desenvolupament dels Potus

L’objectiu d’aquest repte era experimentar les 3 funcions vitals d’un Potus. Per fer-ho abans haviam de fer uns treballs una mica més teòrics.

Aquest repte tenia 4 fases, la primera fase eren 2 sessions de classe magistral on ens explicaven les 3 funcions vitals del Potus. La fase 2, vam omplir 3 documents per fer 3 experimenta de les 3 funcions vitals de la planta. A la fase 3, ens entregaven un Potus per equip hi havíem posar a prova uns experiments que havíem dissenyat anteriorment. La 4t i la última fase, es tractava de redactar individualment un text argumentatiu, en el qual havíem d’explicar quines són i perquè serveixen les 3 funcions vitals dels éssers vius (les que ja havíem investigat anteriorment) i també, com hem comprovat les 3 funcions vitals a través dels experiments que hem fet amb el Potus.

Aquest repte hi havia fases que eren individuals i altres que eren en grup.

El que hem après duent-lo a terme ha sigut com es reprodueix, com es nodreix i com es relaciona un Potus.

12. QUE NO ET DONIN GAT PER LLEBRE

En aquest repte de la brúixola (La vida a la terra, tan simple i tan complexa) ens demanaven que escrivíssim un text literari i també un text científic sobre la mateixa criatura mitològica.

Els professors ens donaven a triar una llarga llista d’éssers mitològics en aquest cas veiem que l’alumne ha triat el minotaure, però hi havia molts més per a triar.

Aquest era un repte individual en què cada persona havia d’escriure dos textos un literari un científic en aquest repte ven aprendre a diferenciar quin és un text literari i quin és un text científic també vam aprendre una mica sobre la història d’alguns éssers mitològics i finalment hem après a escriure els textos per diferent.

Equip:10

Marc G, Rut M, Alba P i Luca D