12. QUE NO ET DONIN GAT PER LLEBRE

En aquest repte de la brúixola (La vida a la terra, tan simple i tan complexa) ens demanaven que escrivíssim un text literari i també un text científic sobre la mateixa criatura mitològica.

Els professors ens donaven a triar una llarga llista d’éssers mitològics en aquest cas veiem que l’alumne ha triat el minotaure, però hi havia molts més per a triar.

Aquest era un repte individual en què cada persona havia d’escriure dos textos un literari un científic en aquest repte ven aprendre a diferenciar quin és un text literari i quin és un text científic també vam aprendre una mica sobre la història d’alguns éssers mitològics i finalment hem après a escriure els textos per diferent.

Equip:10

Marc G, Rut M, Alba P i Luca D

Bon Nadal! (més val tard, que mai! 😅 )

Abans de Nadal, els alumnes de 2n d’ESO vam preparar un petit regal pels nostres fillols: un ninot de neu fet a partir d’un mitjó, una mica d’arròs, creativitat i molt d’amor!

Malauradament, però, el virus de la Covid ens va impedir poder-lo enllestir a temps i ser-hi tots per poder-nos-el lliurar… Així que vam decidir esperar a després de Nadal. I avui, per fi, hem pogut lliurar els ninots de neu als nostres fillols i filloles! I mireu quina cara de felicitat que han tingut!

Ens encanta que us agradi!

We ♥️ filloles i fillols!

Acabem el trimestre (virtualment) junts!

Avui, malgrat aquest final de trimestre mig interromput per la situació general de la covid, hem pogut tancar tots junts el trimestre. Al llarg del dia hem fet una activitat de reflexió per ser conscients de tot el que hem aconseguit aquest trimestre, i hem pensat bons desitjos per cadascú de nosaltres, les nostres famílies i el conjunt del grup.

I finalment, hem fet una connexió virtual amb tots o totes les que estan a casa i els que hem vingut a l’escola.

 

Que tingueu tots molt bon Nadal i puguem retrobar-nos l’any vinent en bones condicions!

Repte:8 equilibri

El repte 8 equilibri va sobre que els companys de la clase hem de mirar un video sense veu. D’aquest video  hi han tres coses que podem fer:

Basic: Narrar la história que s’explica en el video i que en la naració ha de sortir tres entradas de cada personatge com a minim.

Avançat: fer un dialeg entre la ma i el personatge del video i el dialeg a de transmetre el misatge que el vídeo comunica.

Pro: has de fer una combinacio del bàsic i l’avançat.

Aquest repte ens ha ajudat a aprendre com es fa una narració escrita i un diàleg escrit.

En aquestes fotos veieu els procesos que hem estat fent:

IMG_0413.heic

IMG_0412.heic

IMG_0410.heic

Fet per: Equip 8

Repte 1 “idees previes”

Bon dia, som l’equip 1 de brúixola general,
Us volem ensenyar com vam començar aquesta nova brúixola 2 – “La vida a la Terra, tan simple i tan complexa”.
La vam iniciar amb el repte 1: “idees prèvies”.
El repte consisteix a fer-nos connectar amb el coneixement actual que cadascun de nosaltres té en iniciar la brúixola, aquí en teniu alguns exemples:
mTS_6SxA3Pi-gWzG7PZ0ay25P9d8vWO4umBUnDKebBX0jtGlbGgKSYTbWY5BpPR07RTqZ-BxSN_aZ5EbCzF8mZVtFymD-gIZhk44TtkxYgQBYgn1bMhxPvyufwtGW2LoPm4-nF3Ju632abp_fv5TK5n13KNwYGYZh5S37loChB05zToznuYQmLtBmG71L_9k2M5abVlMR6l8zdgceSeiIJfIzcH8GWhjm0qK6Y5P_UNDYGO7vb_f2YevfgWya2y6I37_bYWyzrtBp6LZemyCZ5k1w9AkZ5v8Ls58oUmw4ZeMAAF9ectbtuj-jQp4ybXSwHUrCS0V_ioWWT4zAs0sKxFgjychunX07IeTB8fzN63MvYQzHFeI-aLPmm5dKNhFJwj3OLVRd8PSDjXDPFX0Jq3iT3mYw1TvpcDA_Gp5XYdOme54Vrnal8yUp0s5kFjW0CNYTIBBbnCW8nMmidDVEGmPLUFdcDkqBcWZXCcPeU9_fyQOMpC1ukg_YhoplWLwCDRk6x1j1uv1jeDobn1xV7lK42RiY24g

N3hc2xrI_3EKiR2kUO7kV0gQbTQzEUHz5_Q7TAzKzynZhxExaXz1ahn5W47PCF-nj_WozFpIimzlA8yPcCwGTUIH-IKdx4MYmBv83tYeqiHaqQYBSOyPkvoIZ5v8HkYTvS_GiAdxVam començar posant les idees en comú entre tota la classe, projectant-les a la paret, les reflexionàvem individualment i després fèiem una reflexió entre cada grup de treball.

En la posada en comú que vam fer entre els grups de treball, ens van sorgir algunes preguntes i vam decidir escriure-les en una finestra de la classe per tenir les presents durant tota la brúixola:

Exemples de preguntes:

  • Què és l’argot?

  • Com es comuniquen els animals?

  • Les plantes dormen?

  • Com es pot aturar una plaga?

Fins al pròxim repte!

Jana B., Tomas B., Gal.la V. I Agnès C.

¡FIESTA MARCIANA!

Esta semana, como cierre de la BG1 “Un planeta azul en medio del universo”, hemos realizado una fiesta marciana. En ella, cada equipo debía inventarse un planeta y describir las características del mismo (incluyendo conceptos que se han trabajado a lo largo de la brújula). Además, para añadir un aspecto más desenfadado y divertido, debían venir caracterizados, con un souvenir e inventar un baile conjunto de equipo. ¡El resultado ha sido todo un éxito!

Aquí os dejamos algunas fotos de la misma. ¡Esperamos que os gusten!

 

 

ESO 2 I EL PESSEBRE DE L’ESCOLA PETITA, AL CARRER FERRAN

AQUEST CURS HEM REBUT UN ENCÀRREC BEN ESPECIAL DE PART DEL PESSEBRISTA JORDI DARDER, PARE D’EXALUMNES DE LA NOSTRA ESCOLA. L’EQUIP D’INFANTIL, SOTA LA DIRECCIÓ ARTÍSTICA DE L’ELENA, NO VA DUBTAR NI UN SEGON A ACCEPTAR EL REPTE. L’AJUNTAMENT DE BARCELONA HA ORGANITZAT UNA RUTA DE PETITS PESSEBRES QUE HI HAURÀ EXPOSATS EN APARADORS DE BOTIGUES I HOTELS, AL LLARG DELS CARRERS FERRAN I JAUME I. EL PESSEBBRE DE L’ESCOLA PETITA, FET PELS ALUMNES DE 3 I 4 ANYS, CONJUNTAMENT AMB ELS COMPANYS I COMPANYES DE 2N D’ESO, I AMB EL SUPORT DEL MARTÍ BOTA, ANIRÀ EXPOSAT A LA BOTIGA “BOLSOS GUIDO” DEL CARRER FERRAN, NÚMERO 14. AHIR UNA PETITA REPRESENTACIÓ D’INFANTS DE 3 I 4 ANYS, I ELS DELEGATS DE 2N D’ESO VAM ANAR A POSAR-LO AL SEU LLOC. US ANIMEM A VISITAR LA RUTA DE PESSEBRES AMB TOTA LA FAMÍLIA, ESPEREM QUE HO GAUDIU MOLT!!!

¡No dejes para mañana lo que puedes leer hoy!

Hoy hemos realizado la sesión de presentación de los trabajos que ha elaborado cada alumno con relación al libro que ha leído a lo largo de esta primera brújula de aprendizaje. Cada alumno ha expuesto su producto final, juntamente con su justificación y la opinión que le ha merecido la novela. Entre los productos finales, hemos visto puntos de libro, finales alternativos, booktrailers, juegos de preguntas con Kahoot, mapas conceptuales, objetos representativos de la historia, etc. Aquí podéis ver una representación:

Tras la coevaluación de los trabajos realizados, hemos podido concluir que poder contar con la opinión de un libro de la mano de un compañero de clase es una muy buena oportunidad para descubrir miles de historias interesantes en las que poder adentrarnos y dejar volar nuestra imaginación. ¡Bienvenidos, libros!