LABORATORY ESO2

This term, a new group of students are going to the lab three times a week.

So far we have learned the safety rules to be followed in the lab, the tools and equipment that we use in the lab. We have studied and experimented with the magnitudes mass, volume, density using the scales, graduated cylinders, droppers and beakers.

Last week we had to measure the volume of one drop of water.  Do you know how many drops of water there are in 1 mL of water? Some students guessed 6 drops, others 15 or 20 drops. Who was right?

Come to the lab and try yourself!

This week we are doing posters about the mixture separation techniques and next week we are going to start the section: MY OWN EXPERIMENT.

A Sitges per Carnaval!

Avui tot l’alumnat de 2n d’ESO hem passat un fia genial a Sitges. Per grups, els alumnes han descobert la vila a través d’una gimcana que els ha permès conèixer llocs emblemàtics i petits fets característics d’aquest meravellós lloc del nostre territori. I, de pas, hem passat un dia genial tots junts!

Desenvolupament dels Potus

L’objectiu d’aquest repte era experimentar les 3 funcions vitals d’un Potus. Per fer-ho abans haviam de fer uns treballs una mica més teòrics.

Aquest repte tenia 4 fases, la primera fase eren 2 sessions de classe magistral on ens explicaven les 3 funcions vitals del Potus. La fase 2, vam omplir 3 documents per fer 3 experimenta de les 3 funcions vitals de la planta. A la fase 3, ens entregaven un Potus per equip hi havíem posar a prova uns experiments que havíem dissenyat anteriorment. La 4t i la última fase, es tractava de redactar individualment un text argumentatiu, en el qual havíem d’explicar quines són i perquè serveixen les 3 funcions vitals dels éssers vius (les que ja havíem investigat anteriorment) i també, com hem comprovat les 3 funcions vitals a través dels experiments que hem fet amb el Potus.

Aquest repte hi havia fases que eren individuals i altres que eren en grup.

El que hem après duent-lo a terme ha sigut com es reprodueix, com es nodreix i com es relaciona un Potus.


12. QUE NO ET DONIN GAT PER LLEBRE

En aquest repte de la brúixola (La vida a la terra, tan simple i tan complexa) ens demanaven que escrivíssim un text literari i també un text científic sobre la mateixa criatura mitològica.

Els professors ens donaven a triar una llarga llista d’éssers mitològics en aquest cas veiem que l’alumne ha triat el minotaure, però hi havia molts més per a triar.

Aquest era un repte individual en què cada persona havia d’escriure dos textos un literari un científic en aquest repte ven aprendre a diferenciar quin és un text literari i quin és un text científic també vam aprendre una mica sobre la història d’alguns éssers mitològics i finalment hem après a escriure els textos per diferent.

Equip:10

Marc G, Rut M, Alba P i Luca D

Bon Nadal! (més val tard, que mai! 😅 )

Abans de Nadal, els alumnes de 2n d’ESO vam preparar un petit regal pels nostres fillols: un ninot de neu fet a partir d’un mitjó, una mica d’arròs, creativitat i molt d’amor!

Malauradament, però, el virus de la Covid ens va impedir poder-lo enllestir a temps i ser-hi tots per poder-nos-el lliurar… Així que vam decidir esperar a després de Nadal. I avui, per fi, hem pogut lliurar els ninots de neu als nostres fillols i filloles! I mireu quina cara de felicitat que han tingut!

Ens encanta que us agradi!

We ♥️ filloles i fillols!