L’EVOLUCIÓ DELS MAPES

Avui ha vingut a la classe dels Pandes vermells  l’Andrés, pare de la Mar, a explicar-nos moltes curiositats i coses interessants sobre els mapes.

Hem après com es fa un mapa, que els mapes han de tenir un títol, que tots els mapes tenen una llegenda per a poder-lo interpretar, una brúixola per a orientar-nos  i un propietari. També ens ha explicat quants colors calen per pintar un mapa.

Entre tots hem fet el mapa de l’Escola Sadako i els voltants.

Ha estat molt interessant i ens ha agradat molt que vingués!

Moltes gràcies Andrés!

SALVEM LA TERRA

Des dels tallers seguim treballant, manipulant, reflexionant i gaudint.

Salvem la Terra segueix tenint com a objectiu principal fer que els infants se sentin agents actius per aturar el canvi climàtic.

Des de casa, des de l’escola, des del barri…TOTS I TOTES HI PODEM FER ALGUNA COSA, PER AIXÒ CRIDEM JUNTS: SALVEM LA TERRA!!!

Ajudeu-nos a empoderar els vostres fills i filles, tenen idees, tenen ganes d’acció.

COLORS I MÉS COLORS

Aquesta setmana hem visitat el Palau de la música i hem assistit a una bonica audició tot descobrint qui era Lluís Domènech i Muntaner i algunes de les peces emblemàtiques que han regalat les oïdes de les Muses del Palau.

A partir de l’univers arquitectònic i musical d’un dels grans intel·lectuals del Modernisme català, ens van oferir un recorregut per la història de la música recreant amb projeccions de mapping diversos espais emblemàtics presents a la vida de Lluís Domènech i Montaner, gran aficionat a la música i un dels arquitectes catalans més universals.

Les muses del Palau ens van convidar a fer aquest viatge en el temps  fins a l’Edat Mitjana i van sentir i veure instruments antics com la tiorba, el clavicèmbal, la viella de roda…

Escolteu aquesta dansa del LLibre Vermell de Montserrat que tant els hi va agradar.

I una de les que els hi va agradar més:

Don’t worry adaptat_Lluís Domènech i Muntaner.

MANIFESTACIÓ, VOLEM UN PATI MILLOR !

Els Pandes vermells i les Guineus hem imaginat com seria una estona de pati meravellosa:

“Què hauria passat durant una estona de pati que quan s’acabés poguéssim dir que ha estat fantàstica?”

Tothom ho veia molt clar i després de parlar-ne vam fer-ne una llista.

Vam pensar que valdria la pena animar la resta de l’escola per aconseguir “EL MILLOR PATI”. Per això vam fer unes pancartes amb missatges plens d’idees i valors i vam fer unes manifestacions a diferents estones de pati perquè tothom rebés el nostre missatge.

Hem quedat molt satisfets de la nostra aportació i per aconseguir que aquestes idees segueixin presents a l’estona de lleure penjarem les pancartes al pati durant uns dies.