DISSECCIÓ D’UN ULL DE XAI

A la classe hi va haver un grup que va investigar com és un ull per dins i per poder-ho veure de ben a prop ens han portat un ull de xai

Vam poder separar el cristal·lí i aquí es demostra que realment és una lent: veieu com amplia les lletres ?

Aquí es veu el nervi òptic

Aqui veiem el fons de l’ull, on hi ha la retina

Aquest és l’ull per fora, hem constatat que és esfèric

Moltes gràcies Marta  per donar-nos aquesta oportunitat !!!

Convis a Can Joval

Aquí teniu unes fotografies de Con Joval

Ens ho estem passant super bé!

L’EVOLUCIÓ DELS MAPES

Avui ha vingut a la classe dels Pandes vermells  l’Andrés, pare de la Mar, a explicar-nos moltes curiositats i coses interessants sobre els mapes.

Hem après com es fa un mapa, que els mapes han de tenir un títol, que tots els mapes tenen una llegenda per a poder-lo interpretar, una brúixola per a orientar-nos  i un propietari. També ens ha explicat quants colors calen per pintar un mapa.

Entre tots hem fet el mapa de l’Escola Sadako i els voltants.

Ha estat molt interessant i ens ha agradat molt que vingués!

Moltes gràcies Andrés!

SALVEM LA TERRA

Des dels tallers seguim treballant, manipulant, reflexionant i gaudint.

Salvem la Terra segueix tenint com a objectiu principal fer que els infants se sentin agents actius per aturar el canvi climàtic.

Des de casa, des de l’escola, des del barri…TOTS I TOTES HI PODEM FER ALGUNA COSA, PER AIXÒ CRIDEM JUNTS: SALVEM LA TERRA!!!

Ajudeu-nos a empoderar els vostres fills i filles, tenen idees, tenen ganes d’acció.

COLORS I MÉS COLORS

Aquesta setmana hem visitat el Palau de la música i hem assistit a una bonica audició tot descobrint qui era Lluís Domènech i Muntaner i algunes de les peces emblemàtiques que han regalat les oïdes de les Muses del Palau.

A partir de l’univers arquitectònic i musical d’un dels grans intel·lectuals del Modernisme català, ens van oferir un recorregut per la història de la música recreant amb projeccions de mapping diversos espais emblemàtics presents a la vida de Lluís Domènech i Montaner, gran aficionat a la música i un dels arquitectes catalans més universals.

Les muses del Palau ens van convidar a fer aquest viatge en el temps  fins a l’Edat Mitjana i van sentir i veure instruments antics com la tiorba, el clavicèmbal, la viella de roda…

Escolteu aquesta dansa del LLibre Vermell de Montserrat que tant els hi va agradar.

I una de les que els hi va agradar més:

Don’t worry adaptat_Lluís Domènech i Muntaner.