Novetats al projecte SOMRIU’S

Durant aquestes últimes setmanes, els encarregats i les encarregades del TAC SOMRIUS hem passat per les classes recordant i informant de les novetats del projecte SOMRIUS Com cada any, expliquem que és prioritari que tots i totes estiguem bé a l’escola i que la visquem com un espai segur. Si no és així, en aquest espai de migdia buscarem eines per solucionar els conflictes o el malestar que tinguem. A més a més, volem promoure l’actitud samagama que vol dir intercedir a favor d’aquell/a què està vivint una situació d’assetjament i/o patiment, i destapar-la.

Una de les novetats que hem explicat és que tenim un despatx nou situat al segon.

Una altra novetat és l’horari i els dies d’atenció que és de 14:00 a 14:45h hores tots els migdies excepte dijous.

Reivindic-ART!

Durant aquesta brúixola hem treballat molts aspectes relacionats amb el respecte a la diversitat i l’anàlisi dels estereotips que la nostra societat ens imposa.

Dins l’àmbit artístic, hem treballat l’art com una forma de reivindicar, denunciar o promoure missatges. Cada persona de 6è ha pensat, dissenyat i elaborat el seu propi collage i després ha escrit allò que pretenia transmetre amb la seva obra.

Aquí teniu una breu mostra d’algunes propostes…

Batu-K!

Durant aquestes primeres setmanes de trimestre, algunes alumnes de 5è i de 6è hem dut a terme el taller Batu-K.

Durant el taller, hem construït els nostres tabals amb testos i cinta adhesiva i ens hem endinsat en el món del ritme a partir de jocs i dinàmiques de percussió en petit grup. Aquí us deixem una petita mostra d’aquesta primera ronda de tallers que tot just ha acabat!

TORNA LA VENDA D’ENTREPANS A L’ESCOLA

Els nois i noies de 3r d’ESO hem començat a recaudar diners pel viatge de final de curs de 4t d’ESO.

Un dels projectes que engeguem és la venda d’entrepans, fruita i sucs per esmorzar.

Us interessa? Doncs us expliquem com funciona:

Cada matí, entre les 8.15 i les 8.40h ens trobareu a la plaça de l’escola venent els tiquets.

Quan sigui l’hora d’esmorzar, els nens i nenes que hagin comprat un tiquet podran baixar a la cuina, on ens trobaran i els donarem el seu esmorzar.

Així de fàcil! Ho voleu provar?

Els preus són els següents:

Entrepans de formatge o de salami – 1,50€

Suc de taronja (anirem afegint més gustos) – 0,90 €

Fruita del temps variada – 0,80€

Animeu-vos i ens ajudareu a anar de viatge!

ELS HOMES SÍ PLOREN

Com es construeix la idea de masculinitat que la nostra societat estereotipa? Quina és la idea que tenim del que és “ser home” en la societat actual? Parlar del homes i de masculinitat és feminista? Com és la construcció cultural actual del rol masculí?

A 6è hem fet el taller “Els homes no ploren” dins del projecte ReFERents, organitzat per la Plataforma Unitària contra les violències de gènere, i subvencionat per l’Ajuntament de Barcelona. Durant el taller hem pogut treballar de manera activa i participativa amb l’objectiu de construir masculinitats lliures i compromeses.

BALLARUCA AMB PADRINES i PADRINS

El dimarts passat ens vam trobar amb les nostres padrines i padrins de 4t d’ESO. Va ser una tarda agradable en que ens vam conèixer una mica més i on vam poder gaudir d’una sorpresa divertida.

Les noies i els nois de 6è havíem preparat un “Just Dance” per ballar totes i tos junts!

Ens ho vam passar molt bé! I a més ens vam poder estrenar en la nostra nova tasca per a l’escola, ja que cada dilluns organitzarem un “Just Dance” durant l’estona d’esbarjo de migdia per tothom que hi vulgui participar!