SETMANA DEL 18 DE GENER

  • Dll 18, Dm 19 i Dx 20: Activitat de rem al Club nàutic.
  • INFORMACIÓ GENERAL: Pel que fa a les persones del grup Thalassa és molt important que tinguin en compte aquests recordatoris:
  • Lloc de trobada:  Boca de metro parada DRASSANES L3 (línia verda), a les 9h.
  • El dilluns després de l’activitat marxaran directament a  casa, ja que tenen sessions virtuals.
  • Horari d’activitat pràctica: 9.30h a 12.30h cada dia. Tornaran a l’escola per dinar, aproximadament cap a les 13:30h. 
  • Instal·lació: Reial Club Marítim de Barcelona
  • Es preveu que faci fred per la qual cosa és molt important que porteu roba d’abric a més a  més de la que s’indicava al primer          correu.
  • En cas que no hàgiu donat l’autorització, és molt important que l’envieu per correu al llarg del cap de setmana i en lliureu  l’original el mateix dia.
  • El dia 11 marxaran cap a casa quan hagin acabat l’activitat. Els altres dos dies tornaran a l’escola amb autocar.

– MATERIAL NECESSARI: Heu de venir ben abrigats/des!

  • Per navegar: roba esportiva, abric o jaqueta impermeable.
  • Com a primera capa recomanem portar roba tèrmica. Si volen portar ulleres de sol, recomanable que les portin enganxades amb una cinta elàstica.
  • Per vestir-se: muda completa de recanvi, incloses sabates.
  • Per posar la roba mullada: una bossa.
  • Menjar per a després de l’activitat: peça de fruita, galetes… i aigua.

 – IMPORTANT 

  • Dilluns 18 de gener, els vostres fills/es hauran de retornar físicament l’autorització degudament signada que us vam adjuntar en PDF  per a poder fer l’activitat. SENSE L’AUTORITZACIÓ NO PODRAN FER L’ACTIVITAT.
  • L’alumnat ha de portar la targeta de metro per als desplaçaments.

 

  • Dm 19: RECORDEU que els que feu el Taller Jam session heu de portar l’iPad  amb l’app Garage Band i uns auriculars.

 

Bona setmana a totes i a tots!

Seguim cuidant-nos!

DINÀMICA DE TREBALL AMB LA MON MAS

El passat divendres 15 de gener va venir la Mon Mas a dinamitzar la 1a trobada del Projecte Lectures Explosives.

A partir de la interacció amb uns objectes que els nois i noies de 3r d’ESO es van trobar sota les cadires i la seva conducció en forma de preguntes i participació, es va poder vincular amb la lectura del llibre Hot Dogs de la Care Santos.

Tenim una tasca encomanada per a la trobada següent: cercar les injustícies que apareixen en el llibre i que mai acceptaríem.

SETMANA DE L’11 DE GENER

BENVINGUDES DE NOU A L’ESCOLA! Desitgem que hàgiu descansat molt i gaudit de les Festes de Nadal.

PENSEU que les temperatures amb què demà retornarem a l’escola són força més fredes que les del primer trimestre. Els estudis continuen indicant la ventilació com una de les eines principals de seguretat a les aules i tot i que ja s’han pres algunes mesures per mirar de garantir un confort tèrmic mínim, és molt important que porteu roba suficient per protegir-vos de temperatures per sota de la normalitat.

 

  • Dll 11, Dm 12  i Dx 13: activitat de rem del programa Esports de Mar de l’Ajuntament de Barcelona

      – INFORMACIÓ GENERAL

      Dates d’activitat grup bombolla Àgora  (No es correspon amb la Tutoria!). El nou grup Thalassa farà classe amb normalitat a l’escola.

     Pel que fa a les persones del grup Àgora és molt important que tinguin en compte aquests recordatoris:

  • Lloc de trobada:  Boca de metro parada DRASSANES L3 (línia verda), a les 9h. El dilluns després de l’activitat marxaran directament         a  casa, ja que tenen sessions virtuals.

     –Horari d’activitat pràctica: 9.30h a 12.30h cada dia. Tornaran a l’escola per dinar, aproximadament cap a les 13:30h. 

  • Instal·lació: Reial Club Marítim de Barcelona

     – Es preveu que faci fred per la qual cosa és molt important que porteu roba d’abric a més a  més de la que s’indicava al primer          correu.

    – En cas que no hàgiu donat l’autorització, és molt important que l’envieu per correu al llarg del cap de setmana i en lliureu                  l’original el mateix dia.

   – El dia 11 marxaran cap a casa quan hagin acabat l’activitat. Els altres dos dies tornaran a l’escola amb autocar. –

 

   – MATERIAL NECESSARI: Heu de venir ben abrigats/des!

  • Per navegar: roba esportiva, abric o jaqueta impermeable.
  • Com a primera capa recomanem portar roba tèrmica. Si volen portar ulleres de sol, recomanable que les portin enganxades amb una cinta elàstica.
  • Per vestir-se: muda completa de recanvi, incloses sabates.
  • Per posar la roba mullada: una bossa.
  • Menjar per a després de l’activitat: peça de fruita, galetes… i aigua.

 – IMPORTANT:  

  • Dilluns 11 de gener, els vostres fills/es hauran de retornar físicament l’autorització degudament signada que us vam adjuntar en PDF  per a poder fer l’activitat. SENSE L’AUTORITZACIÓ NO PODRAN FER L’ACTIVITAT.
  • L’alumnat ha de portar la targeta de metro per als desplaçaments.

 

Dates d’activitat grup Thalassa: Setmana del 18 de gener del 2021.  Dies: Dilluns 18, dimarts 19 i dimecres 20. El dia 18 marxaran cap a casa quan hagin acabat l’activitat. Els altres dos dies tornaran a l’escola amb autocar.

 

– 10-30-11.30h. Tothom farà educació Física.

 

  • Dm 12: TALLERS. Pel taller de música cal portar auriculars

 

  • Dv 15: Xerrada de la Mon Mas com a introducció al projecte de Lectures Explosives, que inclou la lectura de la novel·la “Hot dogs”de Care Santos.
  • 1a sessió 8.30h:
  • 2a sessió. 9.30h:

 

Bona setmana a totes i a tots!

 

Els emojis en una taula periòdica!

Aquests últims dies a la Brúixola de Ciències   Naturals ens hem endinsat en el món de la taula periòdica. Hem començat per entendre en què consisteix i com la podem fer servir en el nostre dia a dia i n’hem descobert la història que hi ha darrere. I un cop ja la teníem per la mà, hem obert la porta a les taules periòdiques alternatives que tant el món de la ciència com el de l’art ens han ofert i hem descobert un munt de taules periòdiques diferents!

I per fer-ho d’una manera ben amena, hem volgut conèixer la taula periòdica feta a partir d’emojis, creada per Nicola Gaston (@nicgaston), i que va compartir a través de Twitter el 2017.

No ha estat fàcil identificar totes les relacions entre emojis i elements però ens hem divertit molt a partir de les moltes curiositats que amaga. Treballar amb grups cooperatius en ha permès ajudar-nos mútuament.

I per descomptat, agraïm a la Nicola Gaston que hagi compartit amb tota la comunitat una eina tan interessant!

LOS GÉNEROS PERIODÍSTICOS

Esta última semana, los alumnos de ESO 3 hemos trabajado los diferentes géneros periodísticos.

Primero aprendimos qué géneros hay y cuáles son sus características principales para poder identificarlos. Después, buscamos los diferentes géneros en el periódico que trajimos cada uno de nosotros al principio de la brújula. Finalmente, hemos hecho un Sketchnoting de los diferentes géneros periodísticos que existen y cómo identificarlos. Un Sketchnoting es un vídeo de la elaboración de un esquema.

Estos son algunos de los Sketchnoting que hemos hecho:

Toni Pons

SETMANA DEL 16 AL 20 DE NOVEMBRE

  • Dimarts 17: Per a famílies prèvia inscripció: Fem un te (reunió virtual) per parlar de dol i les pèrdues a càrrec de Ricard Díaz, president de l’Associació Temps.
  • Dimecres 18: 9.30h-10.30h i 10.30h-11.30h, professionals del Punt Jove de Gràcia vindran a l’escola a fer un taller sobre relacions sexo-afectives, a partir dels interessos que hagin sortit en els grups de 3r d’ESO.

Bona setmana a totes i a tots!