Visita a Barcelona Activa

Aquest matí, els i les alumnes de 4t d’ESO hem fet la visita a Barcelona Activa. La Cristina, la formadora, ens ha presentat les funcions de la institució i l’estructura de la seva plana web, molt rica en recursos d’orientació acadèmica i professional. Després, hem fet el Test d’orientació professional. En tot moment, l’alumnat ha manifestat interès i bona disposició.

Novetats al projecte SOMRIU’S

Durant aquestes últimes setmanes, els encarregats i les encarregades del TAC SOMRIUS hem passat per les classes recordant i informant de les novetats del projecte SOMRIUS Com cada any, expliquem que és prioritari que tots i totes estiguem bé a l’escola i que la visquem com un espai segur. Si no és així, en aquest espai de migdia buscarem eines per solucionar els conflictes o el malestar que tinguem. A més a més, volem promoure l’actitud samagama que vol dir intercedir a favor d’aquell/a què està vivint una situació d’assetjament i/o patiment, i destapar-la.

Una de les novetats que hem explicat és que tenim un despatx nou situat al segon.

Una altra novetat és l’horari i els dies d’atenció que és de 14:00 a 14:45h hores tots els migdies excepte dijous.

PROTAGONISTA JOVE

Com els darrers cursos, engeguem el projecte PROTAGONISTA JOVE, que consisteix en la lectura de tres novel·les de qualitat (seleccionades per professionals del món editorial) i la tertúlia posterior amb els alumnes després de cada lectura. Al final de curs, els participants votaran la lectura que els ha agradat més.

Per començar un western trepidant amb tots els elements del gènere i la firma d’una autora francesa de prestigi: SENSE FE NI LLEI, de Marion Brunet.

ALEA IACTA EST, EL VIATGE D’UN TRIMESTRE AL TRAVÉS DEL MÓN CLÀSSIC I EL LLATÍ

El dia 1 de desembre vam arribar al final del nostre viatge a través del món clàssic i el llatí, des de la brúixola de Cultura clàssica Alea iacta est.

Un dels eixos vertebradors del trimestre ha estat l’aprenentatge de les expressions llatines, els llatinismes, com a font d’expressió sintètica i gràfica carregada de sentit.

Hi ha hagut qui n’ha apadrinat més d’un. D’altres n’han creat el relat clàssic, fent-hi ús mesurat o desmesurat dels llatinismes. També hi ha qui ha elaborat El Joc dels llatinismes! Des d’aquí, us en volem compartir del resultat als enllaços que us presentem. I no us perdeu la traducció d’algunes expressions llatines al llenguatge plàstic. O el passatemps en format còmic Troba els llatinismes, perquè és una feina molt ben elaborada!

Text Bernat S

Text Laia T

Text Mariona T

Proposta Berta T

A més a més, com que els nois i noies de 4t d’ESO són a punt de llicenciar-se, vam aprofitar l’himne universitari per excel·lència, el Gaudeamus Igitur, per fer la immersió directa a la llengua llatina. I vet aquí el resultat. Podem dir que ens vam convertir en la coral clàssica de l’escola Sadako. Som conscients que encara hi ha marge de millora, però per a nosaltres sens dubte que la interpretació passarà a la posteritat. Aquí en teniu una prova més que fefaent.

Va ser una cloenda del trimestre magnífica!

TORNA LA VENDA D’ENTREPANS A L’ESCOLA

Els nois i noies de 3r d’ESO hem començat a recaudar diners pel viatge de final de curs de 4t d’ESO.

Un dels projectes que engeguem és la venda d’entrepans, fruita i sucs per esmorzar.

Us interessa? Doncs us expliquem com funciona:

Cada matí, entre les 8.15 i les 8.40h ens trobareu a la plaça de l’escola venent els tiquets.

Quan sigui l’hora d’esmorzar, els nens i nenes que hagin comprat un tiquet podran baixar a la cuina, on ens trobaran i els donarem el seu esmorzar.

Així de fàcil! Ho voleu provar?

Els preus són els següents:

Entrepans de formatge o de salami – 1,50€

Suc de taronja (anirem afegint més gustos) – 0,90 €

Fruita del temps variada – 0,80€

Animeu-vos i ens ajudareu a anar de viatge!