Fira CreaLab 2022

El dilluns 21 de març a la tarda el temps ens van permetre gaudir de Fira de CreaLab que fan conjuntament l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. En aquesta, també vam comptar amb la visita de famílies, docents i alumnes de 2n d’ESO i del taller R2D2 de 5è i 6è de Primària.

En aquesta fira, l’alumnat mostra els projectes en què ha estat treballant el primer i segon trimestre del curs. A partir de la seva experiència i els comentaris dels visitants, els alumnes els milloraran durant el darrer trimestre. Per això es valora tant la participació de persones que no coneguin els projectes, com ara les famílies.

Aquests projectes els han desenvolupat a les hores de la matèria anomenada CreaLab que es fa als dos darrers cursos de l’escola. Són una continuació de l’aposta que fa el centre per mantenir i fomentar la curiositat, l’interès per aprendre i la iniciativa durant tota l’escolaritat (inclosos el Tauler dels Savis d’Educació Infantil a 4t de Primària i l’inGÈNI@ de 5è de Primària a 2n d’ESO).

En aquesta edició es van presentar 47 projectes. Tots els de 3r d’ESO tenien l’objectiu de millorar el problema de la contaminació acústica, mentre que els de 4t d’ESO escollien la problemàtica a abordar. Va haver-hi aportacions molt diferents i molt d’entusiasme tant per part de l’alumnat com dels visitants.

Acompanya’m

Aquest matí, el curs de 4t d’ESO hem fet un petit obsequi als nostres fillols i filloles de 6è. A tutoria hem treballat en un petit pòster sobre 2010, que és l’any que ells i elles van nàixer. En el pòster hi hem posat esdeveniments o objectes que van crear-se aquell any i avui hem baixat a explicar-los i a obsequiar-los amb la nostra feina. Hem volgut així trenar vincles amb ells. Ha estat una activitat entranyable.

Visita al castell de Montjuïc

Ahir, els grups de 4t d’ESO vam fer la visita a la muntanya de Montjuïc i al seu castell. Després de citar-nos a la Plaça Espanya, vam fer un passeig a peu fins al castell. Allà vam escoltar les explicacions sobre la seva història, des dels seus inicis en la Guerra dels Segadors fins al 2007 en que va ser lliurat a l’Ajuntament de Barcelona. Després, vam fer un kahoot amb 20 qüestions sobre l’explicació i vam tornar a baixar caminant a Plaça Espanya, on ens van acomiadar.

Sortida UAB

Ahir i avui, els alumnes de 4t d’ESO hem visitat el Campus de la UAB. Acompanyats de dues estudiants universitàries, hem fet un recorregut d’una hora pel cor del campus, veient les diferents Facultats de la Universitat i descobrint els diversos serveis (esportius, idiomes, biblioteques, bars, voluntariat…) que s’ofereixen als i les estudiants matriculades. Ha estat una presa de contacte amb l’ambient universitari molt enriquidor.

Testimoni dels exalumnes, orientació professional

Ahir, entre les 15.00 i les 17.00, ens van visitar una desena d’exalumnes que ens van oferir les seves reflexions i experiències sobre la tria d’escoles i estudis a la que, en breu, hauran de fer front els nostres alumnes. Van ser dues hores fantàstiques ens les que van reviure, per a nosaltres, les incerteses de la seva tria i les avaluacions dels resultats aconseguits en elsvseus projectes de vida. Un orgull per als mestres presents!

Igualtat de gènere

En el marc de la Tutoria, abordem aquests dies la igualtat de gènere. Hem proposat als nois i noies que realitzin un mural en el que incloguin els pensaments, emocions, objectius…

La particularitat és que hem demanat als nois que facin el mural de les noies i a les noies el dels nois, amb la idea de destacar les generalitzacions, prejudicis i estereotips que esdevenen en un diàleg posterior. Confien que puguin veure la diferència entre un pensament acrític que no té en compte no els contextos ni les circumstàncies per apostar per un pensament crític.

Ha estat una activitat molt profitosa i interessant.

Trobada famílies orientació professional

Ahir, a la tarda vam fer la trobada amb famílies per parlar de l’orientació professional amb tot l’alumnat de 4t d’ESO. Els temes que vam abordar amb pares i mares van ser:

1- Revisió de la vostra trajectòria acadèmica.

2- Revisió de la vostra trajectòria professional.

3- Habilitats i competències que es requereixen en el mercat laboral actual i en previsió del futur.

4- Consells que transmetríeu als nostres alumnes sobre la seva formació i amb vista a la seva trajectòria acadèmica i professional.

Va ser molt interessant i profitós.

Activitats properes setmanes

Us fem arribar un llistat de les properes activitats del curs.

1. Dimarts, 15 de febrer, de 15.00 a 17.00, xerrada al curs d’algunes famílies que s’ofereixen a parlar del seu recorregut professional i acadèmic.

2. Dimecres, 16 de febrer, d’11.30 a 13.00, visita a l’Escola del Treball del grup que ocupa l’espai de la tercera planta. Anirem i tornarem amb autocar.

3. Dilluns, 21 de febrer, de 15.00 a 17.00, xerrada al curs d’alguns/es Exalumnes/as que s’ofereixen a parlar del seu recorregut professional i acadèmic.

4. Dimarts, 22 de febrer, visita al campus de la UAB, de 10.00 a 11.30, pet al grup del tercer pis. Anirem i tornarem amb l’autocar.

5. Dimecres, 23 de febrer, visita al campus de la UAB, de 10.00 a 11.30, pet al grup del segon pis. Anirem i tornarem amb l’autocar.

6 Divendres, 25 de febrer, dia de Carnestoltes, farem una visita al castell de Montjuïc. Quedarem a les 9.00 del matí, a la Plaça Espanya, al costat de les torres venezianes. Cal portar entrepà per esmorzar. En acabar la sortida, sobre les 13.00, els alumnes marxaran a casa.

7. Dilluns, 28 de febrer, recordem que és una festa de lliure elecció.