Trobada fillols i padrins al pati

Aquest matí, les padrines i padrins d’ESO 4 i els fillols i filloles de 6è d’EP ens hem trobat, al pati.

Ens hem repartit uns regals (un punt de llibre i una decoració de l’arbre) entre nosaltres i en hem felicitat les festes.

Ha estat un moment molt bonic, d’aquests que passen sovint a l’escola i ens són identitaris.

Un any més… Creem un article de la Viquipèdia!

En aquest curs de 4t d’ESO, novament, hem contribuït a engrandir el nombre d’articles escrits en català a la Viquipèdia. Ha estat la primera de brúixola de llengua catalana i tots plegats hem gaudit d’un temps de creació i de reconeixement dels valors de la Viquipèdia, com a sinònim de cooperació, llibertat i democràcia. I hem posat en joc les competències que hem anat aprenent curs rere curs a l’escola!

Si us ve de gust, us en deixem alguns enllaços perquè en pugueu gaudir:

Rolfing

Cas Rubiales

Cas Negreira

Mason Ramsey

¿Que te vote Txapote!

Dancing In The Dark

Palomares del Campo

Ericdoa

Atenea del Castillo

What makes you beautiful

Espècies marines

Abans de desembre

Ebrar Karakurt

Melissa Vargas

Samantha Vallejo-Nájera

Oliver Bearman

El mestre que va prometre el mar, primera sortida extraescolar al cinema amb alumnes de 3r i 4t d’ESO

El dia 14 de novembre, vam fer la primera sortida extraescolar al cinema amb alumnes de 3r i 4t d’ESO. Vam anar als Cinemes Gran Sarrià a veure El mestre que va prometre el mar. Va ser una sortida magnífica, ja que vam gaudir d’una gran pel·lícula. Vam compartir un cant a la llibertat, a la recuperació de la memòria històrica i, sobretot, a l’educació entesa des de la passió i l’amor als nens i nenes. No trigarem a fer la pròxima sortida, en què estem segurs que el grup encara serà més nombrós.

Satisfets a la sortida del cinema. Gràcies a tots!

Diàlegs a la matèria Optativa d’anglès

Avui a l’optativa d’anglès hem fet diversos mini debats que ens han fet qüestionat les nostres idees i realitats.

Com a estudiants, moltes vegades ens trobem immersos en l’aprenentatge de la gramàtica i el vocabulari, pel que apreciem poder posar-ho tot en acció en situacions reals que ens interessen i mouen.

El debat no només ha sigut una oportunitat per millorar les nostres habilitats lingüístiques en anglès, sinó que també ha fet que la nostra classe es converteixi en un fòrum actiu de pensament crític i diàleg obert. Aquí en teniu algunes imatges.

Sara Riveiro

Visita Escola del Treball

Aquest matí, l’alumnat de 4t d’ESO ha visitat l’Institut Escola del Treball. Hem donat una llarga volta pels diferents Graus Mig i Superior del centre i hem rebut una completa explicació sobre com funcionen i quins requisits tenen. Seguim reflexionant per poder fer la tria del nostre projecte acadèmic i professional.!

Sortida a Barcelona Activa

En el marc de l’orientació professional que estem treballant a l’escola, hem visitat Barcelona Activa, una institució de l’Ajuntament de Barcelona. Allà hem fet un taller d’Interessos Professionals i hem contestat un test per seguir reflexionant en les tries que s’hauran de fer en acabar el curs. Crec que ens servirà força a tots i totes!