Matí de comiats… I Benvingudes

Aquest matí, a les 11.00, hem fet un acte de comiat i benvinguda. Comiat a la nostra  promoció després del nostre pas per l’escola i benvinguda a Sisè de Primària, que començarà una nova etapa, i a tercer d’ESO, que passarà a ser la referència dels més grans, dels qui vindran darrera. Tot i la calor, ha estat un moment emotiu, la darrera vegada que compartirem la plaça amb els nostres companys i companyes.

Final de trajecte: Playa de los Locos i Museo Guggenheim

Avui ens hem acomiadat de Cantàbria. Per fer-ho, hem pujat al turó de Suances que domina la “Playa de los Locos”. Després, hem posat “proa” a Bilbao amb l’autocar. Allà hem visitat el Museu Guggenheim i l’escultura Mamà. Ara, anem fent els darrers kilòmetres que ens acosten a casa i ens preguntem, des del cansament, què hem après?

Pujada als Pics d’Europa, Potes i Comillas

Avui, després d’esmorzar, hem agafat l’autocar cap a Fuente Dé. Allà, hem pujat en el telefèric, fins a una alçada de 1800 metres i hem gaudit d’unes magestuoses vistes de les muntanyes. En baixar hem parat al bonic poble de Potes on hem dinat un pícnic i hem aprofitat una estona de passeig pel poble. A la tarda hem anat a Comillas i hem fet una visita preciosa del “Capricho” de Gaudí. Després hem tornat a sopar a l’hotel i a descansar d’un dia molt intens i especial.

Fira CreaLab 2022

El dilluns 21 de març a la tarda el temps ens van permetre gaudir de Fira de CreaLab que fan conjuntament l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. En aquesta, també vam comptar amb la visita de famílies, docents i alumnes de 2n d’ESO i del taller R2D2 de 5è i 6è de Primària.

En aquesta fira, l’alumnat mostra els projectes en què ha estat treballant el primer i segon trimestre del curs. A partir de la seva experiència i els comentaris dels visitants, els alumnes els milloraran durant el darrer trimestre. Per això es valora tant la participació de persones que no coneguin els projectes, com ara les famílies.

Aquests projectes els han desenvolupat a les hores de la matèria anomenada CreaLab que es fa als dos darrers cursos de l’escola. Són una continuació de l’aposta que fa el centre per mantenir i fomentar la curiositat, l’interès per aprendre i la iniciativa durant tota l’escolaritat (inclosos el Tauler dels Savis d’Educació Infantil a 4t de Primària i l’inGÈNI@ de 5è de Primària a 2n d’ESO).

En aquesta edició es van presentar 47 projectes. Tots els de 3r d’ESO tenien l’objectiu de millorar el problema de la contaminació acústica, mentre que els de 4t d’ESO escollien la problemàtica a abordar. Va haver-hi aportacions molt diferents i molt d’entusiasme tant per part de l’alumnat com dels visitants.

Acompanya’m

Aquest matí, el curs de 4t d’ESO hem fet un petit obsequi als nostres fillols i filloles de 6è. A tutoria hem treballat en un petit pòster sobre 2010, que és l’any que ells i elles van nàixer. En el pòster hi hem posat esdeveniments o objectes que van crear-se aquell any i avui hem baixat a explicar-los i a obsequiar-los amb la nostra feina. Hem volgut així trenar vincles amb ells. Ha estat una activitat entranyable.