Visionat pel·lícula LA ONADA

En les sessions de tutoria d’aquestes setmanes estem treballant l’Educació per a la Ciutadania mitjançant el visionat i posterior reflexió de la pel·lícula alemanya “La Onada”, sobre la possibilitat de construir totalitarisme mitjançant un experiment en una classe. Forma part de la seqüència fer un debat sobre totalitarisme i democràcia i demanar a l’alumnat que escrigui una carta, amb les seves reflexions, a algun dels personatges de la pel·lícula.

L’Àlex Hinojo tanca la primera brúixola de llengua catalana: Creem un article de la Viquipèdia

El dimarts dia 9 de novembre, vam tenir la sort de gaudir de les paraules de l’Àlex Hinojo, viquipedista compromès i activista cultural i del coneixement lliure. L’Àlex ens va parlar del valor del projecte d’enciclopèdia oberta, lliure i col·laborativa, la Viquipèdia, com a element clau per a la transformació de la societat. A la vegada, l’alumnat de 4t d’ESO va tenir l’oportunitat de resoldre els interrogants que se’ls han presentat en aquest primer tram de curs, com a nous col·laboradors de la Viquipèdia en català.

I és que aquesta setmana, els nois i noies de 4t d’ESO estan a punt de cloure la primera brúixola, en la qual han contribuït a eixamplar el nombre d’articles publicats a la Viquipèdia en català. Tots i totes s’han de sentir plenament satisfets de la feina feta, ja que han posat en pràctica en un context real les competències adquirides curs rere curs.

Enhorabona!

SETMANA DEL 8 AL 12 DE NOVEMBRE

CAPS DE DIA:

• Dll 8: Fiona G i Jordi S
  • Dm 9: Elena G i Aina P
  • Dx 10: Nerea P i Martina M
  • Dj 11: Marco i Gael S
  • Dv 12: Jan M i Héctor G

• Dm 9 a les 11h,  l’Àlex Hinojo serà a l’escola per fer una xerrada als i les alumnes de 4t d’ESO en el marc de la brúixola sobre la Viquipèdia que estem a punt de cloure.

Bona setmana a totes i a tots!

Jordi i Laura

Investiguem ASHOKA

El nostre càrrec TAC té una doble dimensió. D’una banda, fer la mentoria en el curs que ens ha estat assignat. L’objectiu és doble: aprendre a dinamitzar grups grans de persones i convertir-nos en agents de canvi i transformació, en aquest cas, de l’escola. D’altra banda, com sabeu, l’escola pertany a un col·lectiu anomenat Ashoka. És convenient tenir clar què comporta aquesta pertinença. Per tant, a la tutoria hem investigat sobre aquesta organització per procurar iniciar-hi un contacte individual o col·lectiu. La plana web que hem consultat la trobareu enllaçada a continuació: https://spain.ashoka.org/

Mentoria 4t d’ESO

La Mentoria és una relació de desenvolupament personal en la qual una persona o persones més experimentades o amb més coneixements ajuden altres en el seu creixement personal, acadèmic o professional.

Aquest curs els alumn@s de 4t d’ESO tenim encomanat com  a càrrec TAC, la Mentoria, dels diferents cursos de l’escola. Formant grups cooperatius, per taules, haurem de dissenyar un projecte anual que caldrà explicar i valorar en l’Avaluació competencial de final de curs.

Aquest dijous ens trobem per iniciar la feina amb l’objectiu d’aprendre a liderar grups grans de persones, en contextos reals.

PROTAGONISTA JOVE

Estem a temps de inscriure’ns al concurs PROTAGONISTA JOVE. Consisteix a llegir un llibre cada trimestre, triat per bibliotecaris i llibreters, i fer-ne una tertúlia a final de trimestre. A final de curs triarem el llibre que ens ha agradat més i contrastarem la nostra tria amb la de la resta de joves que hi participen. Per començar una epopeia marina extraordinària

El cas de la Janna

A tutoria estem iniciant un projecte per reflexionar sobre el bon ús i el mal ús de les xarxes socials. Hem proposat a l’alumnat un joc de rol on cada taula col·laborativa representarà un rol en un judici que farem a l’aula. La nostra identitat digital sovint pot escapar del nostre control i cal pensar-hi per protegir-nos adequadament.