Visita a l’Institut Escola del Treball

Ahir, al matí, vam visitar l’Escola del Treball. Tot i que tenen Batxillerats, aquest centre públic presenta una gran quantitat de Cicles Formatius de Grau Mig i Grau Superior. Ens van fer una xerrada de presentació dels Cicles en general i una visita, molt interessant, pel centre. L’edifici, com veureu en les fotografies, és impressionant!!

Sortida a Montjuïc

Aquest matí hem fet una sortida a la muntanya de Montjuïc, la muntanya maleïda. Hem quedat a Plaça Espanya i hem pujat, a peu, fins al castell. Allà, hem comentat la història de la muntanya i del propi castell. Després hem fet un kahoot per recollir les explicacions, en vint preguntes. Finalment, hem tornat a peu a Plaça Espanya i ens hem aturat en el tobogà. Aquí en podeu veure imatges.

Xerrada d’exalumnes

El dimecres 15 de febrer, de 15 a 17 h, vam fer una trobada amb exalumnes de l’escola que van cedir el seu temps per explicar-nos quins han estat els recorreguts diversos dels estudis triats i les dificultats amb què s’han pogut trobar.

PETIT GUIÓ DE PREGUNTES

Començarem per una breu presentació de cadascú de vosaltres i què feu actualment. 

Posteriorment, seguirem amb aquestes preguntes:

1. Què et va resultar més útil-acadèmicament i personal- de la teva experiència a Sadako, quan vas marxar?

2. Què vas trobar a faltar?

3. Quina ha estat la teva trajectòria escolar i professional?

4. Et va resultar difícil decidir? Què vas tenir en compte?

5. Com vas viure la teva estada en l’escola posterior a Sadako? Què en destacaries com a fortaleses i febleses?

6. Quins consells donaries als nois i noies que avui són a 4t D’ESO?

7. Què t’hauria agradat saber quan tenies la seva edat, que saps ara a nivell d’experiència acadèmica i personal?

8. Quines qualitats ha de tenir un bon alumne de Batxillerat i de mòduls? Per què?

9. Com veus el futur per als joves a nivell laboral?

10. Creus que és important tenir estudis i esforçar-se? Per què? 

Aquí podeu veure imatges de la trobada.

Visita al campus de la UAB

Aquest matí hem fet la visita al campus de la UAB. Acompanyats per dues alumnes de la mateixa universitat, hem fet una passejada per diversos espais emblemàtics del complex universitari, comentant les vies d’accés als estudis, els serveis, el preu dels graus, entre altres. Hem conegut, també, la història de la creació de la UAB i les lluites que s’hi han produït. Per acabar, hem fet un concurs amb preguntes sobre les explicacions donades, amb premis inclosos. Molts dels alumnes hi han vist un futur que s’acosta.

Visita a Barcelona Activa

Aquest matí, els i les alumnes de 4t d’ESO hem fet la visita a Barcelona Activa. La Cristina, la formadora, ens ha presentat les funcions de la institució i l’estructura de la seva plana web, molt rica en recursos d’orientació acadèmica i professional. Després, hem fet el Test d’orientació professional. En tot moment, l’alumnat ha manifestat interès i bona disposició.

Novetats al projecte SOMRIU’S

Durant aquestes últimes setmanes, els encarregats i les encarregades del TAC SOMRIUS hem passat per les classes recordant i informant de les novetats del projecte SOMRIUS Com cada any, expliquem que és prioritari que tots i totes estiguem bé a l’escola i que la visquem com un espai segur. Si no és així, en aquest espai de migdia buscarem eines per solucionar els conflictes o el malestar que tinguem. A més a més, volem promoure l’actitud samagama que vol dir intercedir a favor d’aquell/a què està vivint una situació d’assetjament i/o patiment, i destapar-la. 

 

Una de les novetats que hem explicat és que tenim un despatx nou situat al segon. 

Una altra novetat és l’horari i els dies d’atenció que és de 14:00 a 14:45h hores tots els migdies excepte dijous.

PROTAGONISTA JOVE

Com els darrers cursos, engeguem el projecte PROTAGONISTA JOVE, que consisteix en la lectura de tres novel·les de qualitat (seleccionades per professionals del món editorial) i la tertúlia posterior amb els alumnes després de cada lectura. Al final de curs, els participants votaran la lectura que els ha agradat més.

Per començar un western trepidant amb tots els elements del gènere i la firma d’una autora francesa de prestigi: SENSE FE NI LLEI, de Marion Brunet.

 

ALEA IACTA EST, EL VIATGE D’UN TRIMESTRE AL TRAVÉS DEL MÓN CLÀSSIC I EL LLATÍ

El dia 1 de desembre vam arribar al final del nostre viatge a través del món clàssic i el llatí, des de la brúixola de Cultura clàssica Alea iacta est. 

Un dels eixos vertebradors del trimestre ha estat l’aprenentatge de les expressions llatines, els llatinismes, com a font d’expressió sintètica i gràfica carregada de sentit. 

Hi ha hagut qui n’ha apadrinat més d’un. D’altres n’han creat el relat clàssic, fent-hi ús mesurat o desmesurat dels llatinismes. També hi ha qui ha elaborat El Joc dels llatinismes! Des d’aquí, us en volem compartir del resultat als enllaços que us presentem. I no us perdeu la traducció d’algunes expressions llatines al llenguatge plàstic. O el passatemps en format còmic Troba els llatinismes, perquè és una feina molt ben elaborada!

Text Bernat S

Text Laia T

Text Mariona T

Proposta Berta T

A més a més, com que els nois i noies de 4t d’ESO són a punt de llicenciar-se, vam aprofitar l’himne universitari per excel·lència, el Gaudeamus Igitur, per fer la immersió directa a la llengua llatina. I vet aquí el resultat. Podem dir que ens vam convertir en la coral clàssica de l’escola Sadako. Som conscients que encara hi ha marge de millora, però per a nosaltres sens dubte que la interpretació passarà a la posteritat. Aquí en teniu una prova més que fefaent.

Va ser una cloenda del trimestre magnífica!