TARDA DE CONTES

AHIR A LA TARDA, LA CÈLIA ENS VA EXPLICAR EL CONTE DE LES 7 CABRETES I EL LLOP I LA CHIARA EL CONTE ELS TRES PORQUETS.

HO VAN FER MOLT BÉ I LES FELICITEM.

 

DES D’AQUÍ US ANIMEM QUE AJUDEU A PREPARAR UN CONTE ALS VOSTRES FILLS/ES, EL PODEN EXPLICAR DE MEMÒRIA, AMB SUPORT DEL LLIBRE (SENSE LLEGIR), AMB TITELLES, NINOS, MÀSCARES, COMPLEMENTS DE DISFRESSES…, CADASCÚ COM VULGUI.

QUAN EL TINGUIN BEN PREPARAT ENS HO COMUNIQUEU I DECIDIM EL DIA QUE HO PODRAN FER.

MOLTES GRÀCIES PEL VOSTRE SUPORT!

 

FILOSOFIA: HISTÒRIA D’UNA BALA

LA SETMANA PASSADA, QUE A L’ESCOLA CELEBRÀVEM EL DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA,  A LA SESSIÓ DE FILOSOFIA, VAM EXPLICAR EL CONTE “HISTÒRIA D’UNA BALA.”

DESPRÉS ESCOLTAR EL CONTE, VAM ESTAR PARLANT DE QUINA PART DE LA HISTÒRIA ENS HAVIA AGRADAT MÉS. MÉS TARD, VAM ESTAR REFLEXIONANT SI NOSALTRES ENS ESFORCEM TANT COM LA BALA PER NO FER MAL ALS ALTRES.

TAMBÉ VAM ESTAR COMENTANT QUE HI HA MOLTS PAÏSOS EN GUERRA I QUE SOM AFORTUNATS DE VIURE ON VIVIM.

US DEIXEM L’ENLLAÇ PERQUÈ PUGUEU VEURE LA HISTÒRIA PLEGATS.

https://youtu.be/-a5BtqGRyOM   

EL DIVENDRES, QUE CELEBRÀVEM EL DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA, ELS NENS I NENES DE TERCER DE PRIMÀRIA, QUE EL SEU ODS, PARLA DE LA PAU I JUSTÍCIA, VAM VENIR A LA CLASSE, AMB UN MEMORI DE CONFLICTES I SOLUCIONS, I VAM ESTAR   REFLEXIONANT SOBRE DIFERENTS TIPUS DE VIOLÈNCIA.

DESPRÉS VAM FER MISSATGES DE PAU, QUE ELS VAM PENJAR TOTS JUNTS AL VIDRE DE LA FAÇANA DE L’ESCOLA, I PER ACABAR ENS VAM TROBAR AMB ELS NOSTRES PADRINS, A LA PLAÇA, PER ESCOLTAR UN CONTE MOLT BONIC.

 

HA ARRIBAT EL NOMBRE 7

AVUI HA ARRIBAT EL NOMBRE 7

ELS HEM PREGUNTAT SI CONEIXEN ALGUN CONTE QUE SURTI EL NOMBRE 7, EN SABEU ALGUN?

ELS HEM PROPOSAT QUE A CASA FACIN 7 ORIGINALS, FENT SERVIR JOGUINES, ALIMENTS, O ALTRES COSES QUE TINGUEU A CASA.  DESPRÉS DE FER EL  7, LI PODEU FER UNA FOTO I ENVIAR-LA PER CORREU ei5@escolasadako.com  . QUAN ET TINGUEM UNES QUANTES FAREM UN MURAL DE 7 ORIGINALS.

DESPRÉS, HEM APRÈS A FER EL SEU TRAÇ, ARA CALDRÀ, PRACTICAR-LO. 

TAMBÉ HEM ESTAT PARLANT DE PER QUÈ SERVEIXEN ELS NÚMEROS.

 

SETMANA DELS ODS

LA SETMANA PASSADA, EN EL MARC DEL TREBALL SOBRE EL NOSTRE OBJECTIU DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE (ODS), HEM DUT A TERME MOLTES ACTIVITATS PER CONSCIENCIAR-NOS SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE NO EMBRUTAR L’AIGUA, JA QUE COSTA MOLT NETEJAR-LA.

AQUESTES ACTIVITATS ENS HA AJUDAT A REFLEXIONAR SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE REDUIR, REUTILITZAR I RECICLAR PER MINIMITZAR LA NOSTRA PETJADA ECOLÒGICA I CONTRIBUIR A LA CONSERVACIÓ DEL PLANETA. TAMBÉ ENS HA FET MÉS CONSCIENTS DE LA NECESSITAT D’ADOPTAR HÀBITS MÉS SOSTENIBLES PER PROTEGIR ELS NOSTRES RIUS, MARS I OCEANS.

VOLEM AGRAIR A TOTES LES PERSONES QUE HAN PREPARAT LES ACTIVITATS PERQUÈ HAN DEDICAT EL SEU TEMPS PER ESTAR AMB NOSALTRES.

PODREU VEURE TOTES LES ACTIVITATS A LA CARPETA D’APRENENTATGE.

 



 

 

Follet valent (músiques)

Com molt bé sabeu, enguany pel concert d’avis i àvies estem preparant la cantata del “Follet valent”.

Des de música estem treballant les cançons amb molta il·lusió i ganes, però compartim amb vosaltres l’enllaç de Spotify i de Youtube per si des de casa (a la dutxa, al cotxe, al menjador, a les festes…) les voleu anar escoltant.

Enllaç Spotify 

Enllaç Youtube

Salut i molta música.

P.D.: Ben segur que no us les podreu treure del cap.

PARC DE LA TAMARITA AMB ELS PADRINS/ES

AQUESTA SETMANA HEM ANAT AL PARC DE LA TAMARITA AMB ELS NOSTRES PADRINS I PADRINES I HEM COMPARTIT UNA MOLT BONA ESTONA DE JOC.

FILOSOFIA: EL PUENTE

LA SETMANA PASSADA, A L’ESTONA DE FILOSOFIA, VAM VEURE EL CURTMETRATGE “EL PONT”. DESPRÉS DE VEURE’L VAM ESTAR PARLANT DE L’ACTITUD DE CADASCUN DELS PERSONATGES. VAM INTRODUIR LA PARAULA CEDIR.

AQUEST CURT ENS ENSENYA LA IMPORTÀNCIA DE LA COMUNICACIÓ PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. TAMBÉ LES CONSEQÜÈNCIES DE L’ÚS DE LA VIOLÈNCIA, JA QUE MAI NO PORTA A RES DE BO. I LA NECESSITAT DE COL·LABORACIÓ PER ACONSEGUIR OBJECTIUS. 

 

The BridgeCURTMETRATGE: EL PONT 

DESPRÉS DE LA CONVERSA, VAN FER UN PONT AL MIG DE LA CLASSE, I PER PARELLES, VAM ANAR PASSANT, BUSCANT DIFERENTS MANERES DE PASSAR SENSE HAVER-SE D’ENFADAR NI FER MAL A NINGÚ.

 

 

Camí d’aprenentatge

Avui, darrer dia del trimestre, hem tancat aquest primer període amb un camí d’aprenentatge ple de reflexió i creixement.

L’alumnat, des d’I5 fins a 4t d’ESO, ha participat en una sèrie d’activitats dissenyades per fomentar el coneixement personal i la reflexió sobre el seu procés d’aprenentatge durant aquests mesos. Aquestes activitats han estat una oportunitat per pensar en les seves vivències, tant a nivell acadèmic com personal, i per valorar els moments de superació, les dificultats que han trobat i els aprenentatges més importants. A través de dinàmiques grupals i individuals, hem pogut posar en comú els èxits i els reptes viscuts, afavorint el creixement personal i la connexió entre tots els membres de la comunitat educativa.

El darrer dia del trimestre ha estat, així, una jornada de reflexió profunda, de consolidació dels aprenentatges i també d’unió, on l’alumnat ha pogut compartir els seus pensaments amb els companys i professors, amb l’objectiu de finalitzar aquest període amb una mirada optimista i motivada per al proper trimestre.