8 DE MARÇ, DIA DE LES DONES

DEMÀ ÉS 8 DE MARÇ, UN DIA REIVINDICATIU DE TOTES LES DONES.

AVUI, ELS ALUMNES DE 6è, ACOMPANYATS PELS NOSTRES MENTORS DE 4t D’ESO, ENS HAN PREPARAT DIFERENTS ACTIVITATS PER TREBALLAR LA DESIGUALTAT QUE HI HA ENTRE HOMES I DONES.

PRIMER ENS HAN EXPLICAT EL CONTE “ROSA CARAMEL” QUE PARLA DE LA DESIGUALTAT ENTRE DONES I HOMES. DESPRÉS N’HEM ESTAT PARLANT I HEM FET UNES BONES REFLEXIONS.

MÉS TARD, PER PARELLES, HEM COMPARTIT LA PART DEL CONTE QUE MÉS ENS HA AGRADAT, I HEM DIBUIXAT.

TAMBÉ HEM VIST UN VÍDEO QUE HAN FET UNS COMPANYS DE SISÈ, TEATRALITZANT DIFERENTS TIPUS DE VIOLÈNCIES I TAMBÉ UNES IMATGES I HEM ANAT PENSANT SI LES DIFERENTS ACCIONS, EREN VIOLÈNCIA O NO.

HA ESTAT UN MATÍ MOLT INTENS.

COMPARTIM AMB VOSALTRES EL CONTE PERQUÈ PUGUEU REFLEXIONAR PLEGATS.

CONTE ” ROSA CARAMEL”

8M DIA DE LA DONA

 

SETMANA DE CARNAVAL

LA SETMANA PASSADA VAM VIURE INTENSAMENT EL CARNAVAL VAM SEGUIR TOTES LES CONSIGNES D’EN CARNESTOLTES, VAM RIURE MOLT AMB LA POCA-SOLTADA QUE ENS VA FER A LA CLASSE I VAM GAUDIR DE LA FESTA AL MATÍ BALLANT AMB ELL I LA SEVA COMPARSA I A LA TARDA DE LA GRAN FESTA. FINS A L’ANY QUE VE REI!!!

APROFITEM DE NOU PER AGRAÏR LA COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES I ÀVIES.

UN ANY MÉS LA DISFRESSA VA SER TOT UN ÈXIT.

CARNAVAL EI 5 CURS 24 25

TREBALLEM EN EQUIP

DES QUE HA COMENÇAT EL CURS, A PART DELS GRUPS DE TREBALL, PER RESPONDRE LES PREGUNTES DEL NÚVOL, ELS PROPOSEM TREBALLAR EN EQUIP PER RESOLDRE DIFERENTS REPTES, COM PER EXEMPLE, DESCOBRIR QUINA REGLETA EN VAL 7, O TROBAR PARAULES QUE TENEN UN SO CONCRET, BUSCAR PARAULES LLARGUES I CURTES, O QUANTS GRUPS DE 7 PODEM FER AMB LES FITXES…

EL TREBALL EN EQUIP AMB NENS PETITS TÉ MOLTS BENEFICIS, TANT EN L’ÀMBIT SOCIAL COM EMOCIONAL I COGNITIU, AQUÍ US EN DIEM UNS QUANTS:

  • APRENEN A COMPARTIR, ESCOLTAR I RESPECTAR TORNS.
  • FOMENTEN L’EMPATIA, JA QUE HAN DE TENIR EN COMPTE ELS SENTIMENTS DELS ALTRES.
  • APRENEN LA IMPORTÀNCIA DE COL·LABORAR PER ASSOLIR UN OBJECTIU COMÚ.
  • DESENVOLUPEN UNA ACTITUD DE RESPECTE PER LES OPINIONS I ESFORÇOS DELS COMPANYS.
  • MILLOREN LA SEVA CAPACITAT D’ATENCIÓ I MEMÒRIA, PERQUÈ HAN D’ESTAR ATENTS ALS ALTRES.
  • HAN DE PENSAR JUNTS, PRENDRE DECISIONS I TROBAR SOLUCIONS
  • ELS ÈXITS ACONSEGUITS EN EQUIP MILLOREN LA SEVA SEGURETAT EN ELLS MATEIXOS.

 

SORTIDA PELS PARCS DE NOU BARRIS

Wikiloc | Ruta Ocho Turóns -de la Peira - de la Rovira- del Carmel - de las Tres Creus-la Creueta del Coll-del Putxet-de Monterols-de Modolell

AQUESTS DIES HEM ESTAT PARLANT QUE BARCELONA TÉ SET TURONS QUE ARA SÓN PARCS I PULMONS VERDS DE BARCELONA

AHIR VAM PUJAR AL TURÓ DE LA PEIRA I DES D’ALLÀ, VAM PODER VEURE EL TURÓ DE LA ROVIRA, EL TURÓ DEL CARMEL, LA MUNTANYA PELADA… TAMBÉ VAM VEURE LA SERRA DE COLLSEROLA, I EL MAR.

VAM PODER VEURE QUE BARCELONA ÉS UNA CIUTAT MOLT GRAN.

DESPRÉS VAM PASSAR PEL BARRI DE CAN PEGUERA, QUE SEMBLA UN POBLE.

Can Peguera, el barri de cases barates que va sobreviure a l'especulació

I FINALMENT VAM ANAR AL PARC DE LA BALENA A JUGAR.

ENS VAM CANSAR MOLT PERÒ ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ.

La Ballena del Parque Central de Nou Barris, Barcelona

EN AQUEST ENLLAÇ PODEU VEURE COM VAM GAUDIR DEL DIA.

PARC DE LA BALENA

 

TARDA DE CONTES

AHIR A LA TARDA, LA CÈLIA ENS VA EXPLICAR EL CONTE DE LES 7 CABRETES I EL LLOP I LA CHIARA EL CONTE ELS TRES PORQUETS.

HO VAN FER MOLT BÉ I LES FELICITEM.

 

DES D’AQUÍ US ANIMEM QUE AJUDEU A PREPARAR UN CONTE ALS VOSTRES FILLS/ES, EL PODEN EXPLICAR DE MEMÒRIA, AMB SUPORT DEL LLIBRE (SENSE LLEGIR), AMB TITELLES, NINOS, MÀSCARES, COMPLEMENTS DE DISFRESSES…, CADASCÚ COM VULGUI.

QUAN EL TINGUIN BEN PREPARAT ENS HO COMUNIQUEU I DECIDIM EL DIA QUE HO PODRAN FER.

MOLTES GRÀCIES PEL VOSTRE SUPORT!

 

FILOSOFIA: HISTÒRIA D’UNA BALA

LA SETMANA PASSADA, QUE A L’ESCOLA CELEBRÀVEM EL DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA,  A LA SESSIÓ DE FILOSOFIA, VAM EXPLICAR EL CONTE “HISTÒRIA D’UNA BALA.”

DESPRÉS ESCOLTAR EL CONTE, VAM ESTAR PARLANT DE QUINA PART DE LA HISTÒRIA ENS HAVIA AGRADAT MÉS. MÉS TARD, VAM ESTAR REFLEXIONANT SI NOSALTRES ENS ESFORCEM TANT COM LA BALA PER NO FER MAL ALS ALTRES.

TAMBÉ VAM ESTAR COMENTANT QUE HI HA MOLTS PAÏSOS EN GUERRA I QUE SOM AFORTUNATS DE VIURE ON VIVIM.

US DEIXEM L’ENLLAÇ PERQUÈ PUGUEU VEURE LA HISTÒRIA PLEGATS.

https://youtu.be/-a5BtqGRyOM   

EL DIVENDRES, QUE CELEBRÀVEM EL DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA, ELS NENS I NENES DE TERCER DE PRIMÀRIA, QUE EL SEU ODS, PARLA DE LA PAU I JUSTÍCIA, VAM VENIR A LA CLASSE, AMB UN MEMORI DE CONFLICTES I SOLUCIONS, I VAM ESTAR   REFLEXIONANT SOBRE DIFERENTS TIPUS DE VIOLÈNCIA.

DESPRÉS VAM FER MISSATGES DE PAU, QUE ELS VAM PENJAR TOTS JUNTS AL VIDRE DE LA FAÇANA DE L’ESCOLA, I PER ACABAR ENS VAM TROBAR AMB ELS NOSTRES PADRINS, A LA PLAÇA, PER ESCOLTAR UN CONTE MOLT BONIC.