FILOSOFIA : EL JOC DEL BARRET

A LA SESSIÓ D’AQUESTA SETMANA, ELS HEM PROPOSAT UN JOC,“EL JOC DEL BARRET”. EL JOC CONSISTEIX EN QUE UN NEN/A DE LA CLASSE ES POSA UN BARRET. LI FEM TANCAR ELS ULLS I EN EL BARRET LI POSEM EL NOM D’UN COMPANY/A, DE MANERA QUE TOTS EL VEUEN MENYS EL QUE PORTA EL BARRET. ES TRACTA DE DIR COSES MAQUES I QUE CARACTERITZEN A AQUELL COMPANY/A, EN QUINES ÉS MOLT BO O QUINES  COSES QUE LI AGRADEN. ABANS DE COMENÇAR FEM LA REFLEXIÓ QUE LES CARACTERISTIQUES FÍSIQUES DE CADASCÚ, NO SÓN IMPORTANTS.      AL COMENÇAMENT COSTA UNA MICA PERÒ DESPRÉS COMENCEN A SORTIR COSES MOLT BONIQUES. ES CANVIA DE COMPANY/A QUAN ENDEVINA DE QUI ESTEM PARLANT.

 

CREIEM QUE TOTS S’HAN SENTIT BÉ FENT AQUEST JOC PERQUÈ HAN ANAT VEIEN QUE ÉS IMPORTANT VEURE LES VIRTUTS DELS ALTRES I QUE TOTS EN TENIM MOLTES.

CONTINUEM LA SETMANA AMB HISTÒRIES I ACTIVITATS PER PART DE LES FAMÍLIES

AQUESTA SETMANA HAN VOLGUT ACOMPANYAR-NOS QUATRE FAMÍLIES ,PER TAL DE COMPARTIR AMB NOSALTRES  NOVES HISTÒRIES, CONTES I ALGUNA ACTIVITAT MOLT DIVERTIDA.

STELLA I LA SEVA MARE ENS VAN EXPLICAR DUES HISTÒRIES DE GATS, PERÒ… ATENCIÓ: LA MARE DE L’STELLA L’EXPLICAVA EN RUS I ELLA LA TRADUÏA EN CATALÀ.

L’ANNA I LA SEVA MARE ENS HAN EXPLICAT HISTÒRIES SOBRE LA POR, AMB UNS TITELLES MOLT DIVERTITS:

AMB L’ARLET I LA SEVA MARE HEM CONEGUT EL CONTE DE “LA TRENA”

I PER ACABAR LA SETMANA, EN JAN I LA SEVA MARE ENS HAN EXPLICAT EL CONTE D’UN MOLÍ MÀGIC. “EL MOLINET DE SAL”.. I PER TANCAR HEM FET UN EXPERIMENT TENYINT SAL AMB GUIXOS DE COLORS, HA ESTAT MOLT DIVERTIT.. MIREU COM ENS HAN QUEDAT:

 

MOLTES GRÀCIES A TOTES LES FAMÍLIES PER COMPARTIR AMB NOSALTRES MOMENTS TAN INTERESSANTS!!

SORTIDA A COLLSEROLA

AHIR, VAM ANAR  A PASSAR EL DIA A COLLSEROLA.

VAM GAUDIR MOLT DE LA NATURA I D’ESTAR TOTS JUNTS COMPARTINT JOCS I VIVÈNCIES.

 

VA SER UN DIA FANTÀSTIC !!

ESPAIS D’EXPERIMENTACIÓ

FA UNS DIES, HEM COMENÇAT A FER UNS ESPAIS NOUS, ON PODEM FER OBSERVAR DIFERENTS ELEMENTS DE LA NATURA AMB LES LUPES.

 

PODEM COMPARAR EL PES DIFERENTS OBJECTESPODEM FER DISSOLUCIONS I OBSERVAR QUÈ HA PASSATTAMBÉ PODEM COMPROVAR QUE HI HA OBJECTES QUE SUREN I D’ALTRES QUE S’ENFONSEN.

AMB LES RAMPES PODEM COMPROVAR QUINS OBJECTES BAIXEN MÉS RÀPID I PENSAR PERQUÈ.

EN UN ALTRE ESPAI PODEM DESCOBRIR LA QUANTITAT D’AIGUA QUE HI CAP EN DIFERENTS RECIPIENTS TOT TRASPASSANT L’AIGUA DELS UNS ALS ALTRES.

ESTEM APRENENT UN MUNT DE COSES!!!

SETMANA DE SANT JORDI

AL LLARG DE TOTA LA SETMANA, HEM POGUT GAUDIRA LA CLASSE,  DE DIFERENTS HISTÒRIES I CONTES  EXPLICATS PER FAMILIES,  I AVUI DIA DE SANT JORDI, ALUMNES D’ESO, TAMBÉ HAN VOLGUT PARTICIPAR DE LA SETMANA LITERÀRIA AMB L’EXPLICACIÓ DE CONTES I LA LECTURA D’ALGUN POEMA.

HEM DESCOBERT NOVES HISTÒRIES I HEM RECORDAT ALGUNES JA CONEGUDES, HEM COMPARTIT AMB FAMILIES I ALUMNES ESTONES ENRIQUIDORES.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ!

US DEIXEM ALGUNES IMATGES DE LA SETMANA:

 

        

A MÉS HEM REBUT EL REGAL DELS JOCS FLORALS D’UN LOT DE LLIBRES PER A LES NOSTRES BIBLIOTEQUES.

FELIÇ SANT JORDI!!!

 

TAULER DELS SAVIS DELS DOFINS

LA SETMANA ABANS DE PASQUA, ELS DOFINS, VAM ACABAR D’INVESIGAR LES PREGUNTES QUE TENÍEM AL TAULER DELS SAVIS QUE ABARCAVEN QUATRE TEMES MOLT DIFERENTS:

EL GRUP 1:

  • COM ES FORMEN LES MUNTANYES I ELS VOLCANS
  • COM POT SORTIR LA LAVA DEL CENTRE  DE LA TERRA
  • TOTS ELS VOLCANS SÓN IGUALS

EL GRUP 2:

  • COM ÉS EL COS PER DINS.
  • COM ES FORMA EL COR, EL CAP, EL CERVELL I TOTES LES PARTS DEL COS
  • COM ES DIVIDEIXEN LES CÈL·LULES.
  • PERQUÈ FA PUDOR LA CACA.

EL GRUP 3:

  • COM VIVIEN ELS PREHISTÒRICS
  • PERQUÈ EREN TAN PELUTS
  • QUÈ MENJAVEN
  • COM FEIEN LES CASES
  • COM FEIEN LES EINES I LES ARMES

EL GRUP 4:

  • COM NEIXEN LES PETXINES, COM CREIXEN I COM FAN LA CLOSCA
  • COM ES FA LA SORRA DEL MAR
  • COM S’HAN CREAT ELS CORALLS

PRIMER VAM FER LES NOSTRES HIPÒTESIS, DESPRÉS VAM FER RECERCA D’INFORMACIÓ I VAM PENSAR QUINES COSES VOLÍEM FER

VAM TREBALLAR DE VALENT I VAM ACONSEGUIR RESPONDRE TOTES LES PREGUNTES.

QUAN JA HO TENÍEM TOT A PUNT, CADA GRUP HO VA EXPLICAR A TOTS ELS COMPANY/ES DE LA CLASSE

DESPRÉS DE CADA EXPOSICIÓ, ELS COMPANYS QUE ESCOLTAVEN,  VAN FER UNA VALORACIÓ DE SI S’HAVIA ENTÉS TOT EL QUE HAVIEN EXPLICAT . TAMBÉ VAM VAOLRAR SI S’HAVIEN ENTÈS AMB EL GRUP I SI LES HIPOTESIS QUE HAVIEN FET EREN CERTES O NO I SI CREIEN QUE HAVIEN APRÈS MÉS COSES DE LES QUE S’HAVIEN PROPOSAT.

TOTS ELS GRUPS VAN QUEDAR MOLT SATISFETS DE LA FEINA FETA I AMB GANES DE COMENÇAR A INVESTIGAR ALTRES PREGUNTES.