Visitem el Park Güell

Amb motiu de la celebració de Carnestoltes, l’alumnat de primer d’ESO vam viure un dia de convivència. Vam començar el dia amb la xerrada de l’Anna, una física experta en models climàtics que ens va introduir els possibles escenaris climàtics del món i ens va explicar la seva experiència a l’Antàrtida en un projecte de dones científiques.

Després de la xerrada vam preparar una gimcana matemàtica per fer al Park Güell, i pel camí vam prendre mesures de temps, distància i elevació fins a arribar al parc. Un cop feta la gimcana de descobriment del parc, vam dinar i gaudir d’aquesta meravella arquitectònica del modernisme català.

 

VISITEM EL CASAL DE GENT GRAN DE PENITENTS

La classe de primer d’ESO hem organitzat un taller intergeneracional al Casal de Gent Gran de Penitents. En compromís amb l’ODS de “Salut i Benestar”, hem dut a terme una sèrie d’activitats per comprendre el què significa envellir i quin rol podem tenir en l’acompanyament d’aquesta etapa vital com a joves i adolescents.

Vam iniciar el projecte amb la pel·lícula d’animació espanyola “Arrugas” (2011), la qual vam analitzar i comentar en grup. Seguidament, vam fer presentacions individuals exposant els testimonis de “La persona gran de la meva vida”, les quals van mostrar la diversitat de relacions i històries vitals de la gent gran que ens envolta.

Hem tancat el projecte amb la preparació i execució d’un taller intergeneracional al Casal de Gent Gran de Penitents, amb qui hem teixit vincle per futurs projectes. Durant dos dijous hem anat al Casal a conversar i jugar amb els seus membres. Han estat dues sessions molt gratificants, plenes d’aprenentatge i que segur que no oblidarem.

Bon dia mitològic

L’altre dia vam estar treballant sobre l’origen de l’univers i la formació de la Terra. Avui, l’Aleix, ens ha regalat un bon dia mitològic i ens ha explicat l’origen del nom de la Via Làctia.

Hem pogut comprovar la importància de la mitologia en el món grec i com moltes de les coses del passat antic encara donen explicació al nostre present.

Moltes noies i nois han mostrat el seu interès per la mitologia i han posat de manifest que saben moltes coses, a d’altres els ha picat el cuquet de saber-ne més i s’han proposat fer algun repte opcional a la brúixola.

El nacimiento de la Vía Láctea - Colección - Museo Nacional del Prado

LA PAU ÉS EL CAMÍ

En Dia de la Pau, a l’ecola ens comprometem com a persones defensores de la pau i per l’entesa entre persones de diferent procedència i maneres de pensar. L’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau són motius per recordar el 30 de gener.

Aquell dia se celebra l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi (Índia, 1869-1948), líder pacifista que va defensar i va promoure la no violència i la resistència pacífica davant de la injustícia i que va ser assassinat per defensar aquestes idees.

Una educació inspirada en una cultura de no-violència i pau permet al nostre alumnat adquirir coneixements, actituds i competències que en reforcin el desenvolupament com a ciutadanes i ciutadans globals, amb pensament crític i compromís amb els seus drets i els d’altres persones.

Aquest divendres, 30 de gener, ho hem celebrat a l’escola i l’alumnat de 3r de primària, ha preparat la celebració d’aquest dia. Durant el matí, hem fet un taller amb les nostres filloles i fillols, muntant un mosaic per a les vidrieres de l’escola.  Després ens hem trobat a la Plaça, per fer un acte molt bonic i tancar la nostra celebració.

“No hi ha camí per a la Pau, la Pau és el camí”

 

 

ELS DIES SAK: UNA EINA DE CORRESPONSABILITAT A L’ESCOLA

Al llarg del curs, les noies i els nois de 1r d’ESO preparem patis dinamitzats perquè tothom s’ho pugui passar bé. Dins el projecte IMPLICA’T de l’escola, la nostra tasca és preparar el que anomenem DIA SAK. Es tracta de dissenyar, planificar, 0rganitzar i desenvolupar una pati divertit amb una mirada inclusiva.

Els dies SAK es fan els divendres a l’Escola Gran i els dilluns a l’Escola Petita. A més de corresponsabilitzar-nos d’un aspecte organitzatiu de l’escola, ens ho passem bé i ens agrada donar opcions al pati perquè tothom es pugui divertir.

Aquesta setmana a l’escola gran, hem organitzat una activitat amb cordes de saltar.

 

ODS 3: estem en perill?

Avui a primera hora del matí hem llegit el diari i hem pogut treballar el nostre ODS.

El Diari Ara d’avui alertava de la següent notícia: “Barcelona, on s’esperen més morts per la calor. Investigadors reclamen polítiques urgents per reduir riscos a finals de segle, sobretot als països mediterranis”

Els diferents equips de treball hem pogut llegir el contingut i discutir-lo. Després hem posat en comú els riscos que hi ha per la salut física i mental de les persones, si no aturem el canvi climàtic.

I així, llegint i comentant el diari d’avui, hem pogut treballar el nostre ODS i també la relació directe que hi ha entre l’ODS 3 i la brúixola que estem desenvolupant.

 

LA MEVA REGLA, LES MEVES REGLES

Avui ha vingut la Ruth, infermera del CAP de Vallcarca, ha fer la xerrda – taller, “La meva regla, les meves regles”. Hem parlat d’equitat menstrual, però també de diferents aspectes que tenen a veure amb l’evolució del nostre cos i diferents recursos que tenim a l’abast.

Aquesta xerrada forma part del Pla d’Educació Sexoafectiva que duem a terme a l’escola.

VISITEM L’OBSERVATORI FABRA

Dimarts i dimecres vam fer una visita guiada a l’Observatori Fabra. Allà, l’Alfons, un investigador que hi treballa des de fa molts anys, ens va explicar tots els detalls de l’Observatori. Vam conèixer la seva història, la seva importància en el món de la ciència i les funcions que fa relacionades amb l’astronomia i la meteorologia.

Vam visitar totes les seves instal·lacions i vam veure el telescopi centenari i els materials que utilitzen per mesurar aspectes relacionats amb el clima.

I vam poder gaudir d’unes vistes privilegiades de Barcelona i de Collserola!

MESTRES DE XILE A L’AULA

Aquesta setmana un grup de mestres de diferents escoles de Xile han visitat la nostra escola. Durant una sessió han pogut participar de la nostra brúixola globalitzada.

Hem fet un “Bon dia” i els hem explicat la manera com desenvolupem la BG ¡Tierra a la vista!. Com la nostra brúixola se centra en temes relacionats amb la Terra, les zones bioclimàtiques, la geografia física i el canvi climàtic, hem pogut compartir semblances i diferències entre els nostres països i conèixer les característiques d’un país interessant com Xile.