COMPOSEM MELODIES ORIENTALS

COMPOSEM MELODIES ORIENTALS

Durant El Primer trimestre vora després d’algunes eines compositius amb el Garage Band.
Un dels projectes treballats ha estat composar una melodia oriental, basada en l’escala pentatònica, fent servir percussió xinesa i instruments  Després hem il·lustrat amb imatges el que la música ens suggereix.

Melodies Orientals amb Garage Band
 

Dancing

Aules en plena pandèmia que han posat a prova els assajos dels ballarins. Tot i que han hagut baixes preventives de balladors, això no ha impedit fer el nostre projecte de ball. Us mostràvem fa 15 dies els assajos i aquí us mostrem algunes coreos finals.
(Veure vídeo- Click directe sobre el Codi QR– No cal lector de codis) 

   

NADAL MATEMÀTIC

Avui hem tancat el trimestre amb el repte de temporada nadalenc, hi havia força propostes per fer: flocs de neu amb formes geomètriques, decoracions nadalenques amb https://mathigon.org/polypad, i una sèrie d’activitats amb un calendari d’advent matemàtic que cada dia els ha anat proposant alguna activitat matemàtica divertida i diferent aquí deixem l’enllaç per si  aquest dies de vacances el voleu continuar https://www.transum.org/ChristMaths/Advent.asp

I n’han sortit algunes coses com aquestes:

 

 

 

 

Fem un kandinsky

En aquesta segona brúixola hem volgut donar una mica de temps a l’art i la creativitat i la seva relació amb la geometria. Quan la vam introduir, el primer BON DIA va ser mostrar diferents pintures de Kandinsky mitjançant unes animacions fetes per @BauhausMovement

En una de les tasques opcionals de la brúixola hem proposat als nois i noies que siguin Kandinsky durant una estona.

L’Agnès ens ha “regalat” aquesta petita obra d’art

 

Ens endinsem en el món dels triangles

En aquesta segona brúixola: “Flattening views” treballarem la geometria plana i caminarem cap a les tres dimensions.

Hem començat recordant les figures geomètriques i estarem uns quants dies treballant amb els triangles. Un dels aspectes que hem recordat és quant sumen els angles d’un triangle. Ens hem fet la pregunta i hem seguit diversos camins per trobar la resposta

Primer hem visualitzat unes animacions:


També hem intentat veure-ho dibuixant nosaltres:

 

 

ELS DRETS DELS INFANTS

El passat divendres 20 de novembre es celebrava el Dia Universal dels drets dels Infants, vam aprofitar l’efemèride per començar el segon gran bloc de treball de la tutoria del curs: ELS DRETS HUMANS.

Vam introduir el tema mirant aquest vídeo:

Després hem dedicat algunes sessions a parlar dels drets dels infants, hem analitzat situacions on aquests són vulnerats.

Després hem pogut relacionar aquests drets amb deures, hem vist que tot dret comporta també un deure, vam fer un llistat entre tots de quins eren aquests deures que tenen com a infants i joves.

Alguns ha preparat algunes presentacions digitals amb exemples, d’altres han fet un cartell endinsant-se en un d’aquest drets i els deures que comporta.

Encara seguirem alguns dies més parlant d’aquests temes.

Una petita mostra de les presentacions que s’han preparat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reto:2-Empezamos el viaje

18 de noviembre, 2020

BG:2-1r ESO

Una vuelta al mundo!

 

Hola, somos el equipo 1.

Este pasado miércoles hicimos el primer reto de nuestra nueva brújula en castellano, UNA VUELTA AL MUNDO.

 

Este reto nos propone que hagamos un pequeño texto de entre 15 y 20 líneas. En primer lugar, la masterclass de Aleix nos ha ayudado bastante para poder tener las pautas para escribir un texto en castellano, muy claras.

Empezamos mirando un vídeo y escogiendo dos de los sitios que más nos gustaron (de los que salían en el vídeo). Al acabar de escoger los dos sitios teníamos que hacer un pequeño redactado sobre por qué queríamos ir a ese sitio  y nuestra valoración personal (en papel).

 

En este reto hemos conocido algunos lugares muy bonitos que no conocíamos, y con la ayuda de la masterclass de ortografía castellana, hemos podido aprender algunas pautas para redactar nuestro primer texto de la brújula.

 

En nuestra opinión este reto nos ha gustado, sobretodo poder descubrir nuevos sitios extraordinarios que no conocíamos. También aunque no tan extraordinario, pero nos ha gustado, es poder aprender nuevas pautas de ortografía castellana.

Continue reading

TREBALLEM L’ATENCIÓ I EL TREBALL EN EQUIP

Aquesta setmana a una de les estones de tutoria hem fet un joc per treballar l’atenció i veure la necessitat de crear estratègies per a fer un bon treball en equip.

L’activitat consistia que cada equip per torns observava durant 20 segons, 20 objectes que hi havia dins una caixa, després dels 20 segons, cada equip per tornava al seu lloc i havia d’escriure tot allò que recordés.

Ens ha permès treballar aspectes com la necessitat de tranquil·litat i silenci quan ens hem de concentrar, com d’important és haver pensat unes bones estratègies per a la observació i per tant com és d’imprescindible, abans de començar qualsevol activitat, parar a pensar i a preparar amb l’equip com han de fer les coses i fer una bona planificació.

           

Hi ha equips que han mostrat saber organitzar-se bé i a més gaudeixen d’una bona memòria visual.