La contextualització en la realitat és una eina fonamental en el procés d’aprenentatge. La participació dels alumnes en el manteniment i estudi del nostre hort i la cura de les nostres gallines permet descobrir de primera mà processos vitals fonamentals.

A L’HORT

El nostre hort ens dóna bones collites gràcies als alumnes que hi treballen algunes estones, de forma voluntària, guiats per mestres de l’escola. Així es fa possible veure el cicle de l’any relacionat amb la cura que cal tenir per aconseguir el cicle de vida de diferents vegetals, des que es prepara la terra, se sembra, es treuen males herbes, es rega, s’esporga…, fins arribar a la collita i el tast de la producció.A l’escola s’ha inaugurat el primer hort vertical de la ciutat que acompanya als dos horts tradicionals que des de fa força anys cuidem a l’escola.

EL GALLINER

En el cas del galliner els alumnes participen de la seva neteja i alimentació de les nostres 3 gallines. A més cada dia es recullen els ous que ponen i que els alumnes rotativament s’enduen a casa. A l’estiu del 2012 va néixer el primer pollet, que va incorporar-se al nostre galliner de la terrassa.