EN BERTY ENS FA UNA PINZELLADA D’INTERPRETACIÓ TEATRAL 🎭

AQUEST MATÍ EN BERTY, L’AVI DE LA NOA TOVIAS, HA VINGUT A L’ESCOLA PER FER-NOS UNA SESSIÓ D’INTERPRETACIÓ TEATRAL I EXPRESSIÓ CORPORAL. HEM POGUT EXPERIMENTAR DIFERENTS MOVIMENTS AMB EL COS I DESPRÉS ENS HEM HAGUT D’INVENTAR EL NOSTRE ANIMAL FANTÀSTIC!

A CONTINUACIÓ, HEM FET UN PETIT TEATRE AMB VOLUNTARIS/ES I HO HEM ACABAT PLASMANT A PAPER MITJANÇANT EL DIBUIX.

HA ESTAT UNA ESTONA FANTÀSTICA I MOLT DIVERTIDA! 🤣🥰

LA SÍLVIA ENS RESPON UNA PREGUNTA DEL NÚVOL ☁

LA SÍLVIA, LA MARE DE LA NOA, ENS HA RESPÒS LA PREGUNTA DEL NÚVOL ☁  “COM FAN SOROLL ELS GRILLS?” 🦗. ENS HA PREPARAT UNA PRESENTACIÓ. ENTRE ALTRES CURIOSITATS HEM POGUT SABER QUE ELS GRILLS MASCLES SÓN ELS QUE FAN SOROLL PER COMUNICAR-SE I D’AQUESTA MANERA ATRAUEN LES FEMELLES GRILLS. EL SO EL FAN FREGANT LES SEVES ALES I EL FAN MÉS EXAGERAT EN MOMENTS DE MÉS CALOR.

TAMBÉ ENS HA EXPLICAT EL CONTE “EL GRILLO SILENCIOSO🦗”.

                                   

 

MOLTES GRÀCIES SÍLVIA I NOA!!

 

 

 

CONEIXEM MÉS COSES DEL CERVELL GRÀCIES AL JORDI 🧠

AQUEST MATÍ, EL JORDI, EL PARE DEL ROGER, ENS HA ACOMPANYAT A LA CLASSE PER CONTINUAR DONANT RESPOSTA A LA PREGUNTA DEL NÚVOL SOBRE COM FUNCIONA EL CERVELL. 🧠

ENS HA DONAT A CONÈIXER EL CIENTÍFIC SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 🔬 I LA CIENTÍFICA BRENDA MILNER  🔬 QUE HAN INVESTIGAT MOLT SOBRE AQUEST I ENS HA EXPLICAT QUE HI HA DUES PARTS DEL CERVELL ESSENCIALS PER PODER INTERPRETAR INFORMACIÓ I EMMAGATZEMAR-LA: EL CÒRTEX I L’HIPOCAMP. 😱

TAMBÉ ENS HA COMENTAT LA SEVA EXPERIÈNCIA COM A INVESTIGADOR DEL CERVELL DURANT 6 ANYS I ENS HA ENSENYAT ALGUNES FOTOGRAFIES DE CERVELLS FETES PER ELL MATEIX.

SEGUIDAMENT, HEM FET UN JOC AMB MADUIXES I NABIUS PER ENTENDRE UNA MICA MILLOR COM EL  CERVELL EMMAGATZEMA LA MEMÒRIA.🍓🫐

EL NICO ENS RESOL UNA PREGUNTA DEL NÚVOL ☁

EN NICO, EL GERMÀ DE LA CLARA, ENS EXPLICA PER QUÈ PODEM VEURE EL SOL 🌞 I LA LLUNA 🌙 EN EL MATEIX MOMENT?”  

ENS EXPLICA MOLTES COSES SOBRE LA LLUNA: LES FASES, ELS MOVIMENTS DE ROTACIÓ, TRANSLACIÓ I MOLTES COSES MÉS. ENS DIU QUE PODEM VEURE EL SOL I LLUNA EN EL MATEIX MOMENT PERQUÈ EL SOL LI DÓNA LLUM A LA LLUNA I ALESHORES LA LLUNA ES REFLECTEIX A LA TERRA I ÉS QUAN ELS PODEM VEURE EN EL MATEIX MOMENT.

PER PODER RESPONDRE LA PREGUNTA S’HA PREPARAT AQUESTA PRESENTACIÓ I TAMBÉ HEM JUGAT A ENCERTAR LES FASES DE LA LLUNA.

 

PER ACABAR VAM EXPLICAR EL CONTE “DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?” 

I CADASCÚ VA DIR, DE QUÈ FA GUST LA LLUNA PER ELL O PER ELLA ➡ DE SUCRE, DE PERA, DE XOCOLATA, DE FORMATGE, DE MELÓ, DE XUPA-XUP, DE XUXES, D’ALBERCOC, DE GELAT DE COCO, DE CARAMELS, DE PRÉSSEC, DE CODONY, DE SÍNDRIA, DE LLET, DE TARONJA, DE PERNIL, DE FORMATGE DE CABRA, DE PIRULETA, DE CIRERA, I DE SUSHI.

 

MOLTES GRÀCIES NICO, ENS HA AGRADAT MOLT!!

 

 

 

TORNA A CASA 2023

FA UNS DIES ELS NENS I NENES D’EI3 I EI4 VAM ANAR AL CRAM A CONÈIXER LA FEINA QUE HI FAN, VEURE LES TORTUGUES EN RECUPERACIÓ I TREBALLAR LA IMPORTÀNCIA DE LA CURA DEL MEDI MARÍ, EN EL MARC DEL NOSTRE ODS 14.

EL PROPER DIA 4 DE JUNY ES REALITZARÀ UNA JORNADA A CÀRREC DEL CRAM QUE ACABA AMB L’ALLIBERAMENT D’ALGUNES TORTUGUES QUE NOSALTRES VAM VEURE EN RECUPERACIÓ.

EN AQUEST ENLLAÇ TROBAREU TOTA LA INFORMACIÓ!!!

 

LA MA DEL MAR ENS EXPLICA UN CONTE

LA MA DEL MAR, MARE DE L’ADSO, ENS HA EXPLICAT EL CONTE “ESTAMOS AQUÍ”. AMB AQUEST CONTE PODEM DONAR RESPOSTA A MOLTES DE LES PREGUNTES QUE ENS PODEN SORGIR DE VIURE EN EL NOSTRE PLANETA, LA TERRA. TAMBÉ ENS PISTA DE COM PODEM FER PER PODER VIURE MILLOR I TENIR CURA D’ELL”. HEM POGUT PARLAR DEL NOSTRE ODS D’ENGUANY.

EN EL LLIBRE HI HA UNA FRASE QUE ENS HA AGRADAT MOLT: “SOLO NECESITAS TRES PALABRAS PARA GUIARTE EN LA VIDA: RESPETO, CONSIDERACIÓN Y TOLERANCIA”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MOLTES GRÀCIES MA DEL MAR!!

EL MARC, UN PARE JOIER ENS VISITA 🏺

EL MARC, EL PARE DEL BIEL, ENS HA EXPLICAT QUINES EINES UTILITZA PER PODER CREAR LES JOIES, ENS HA ENSENYAT ALGUN EXEMPLE I ENS HA FET UN ANELL EN DIRECTE. 💍

SEGUIDAMENT, ENS HA EXPLICAT COM CREAR UNS COLLARETS AMB MATERIALS RECICLATS I ENS HA DEIXAT UTILITZAR LES SEVES EINES PER PODER FER-HI FORMES. A MÉS, ENS HA ENSENYAT DE QUINA MANERA PODEM POSAR UN MECANISME DINS D’UN COLLARET PERQUÈ PUGUI RODAR. 🤲🏺