DIA DE LA NO VIOLÈNCIA

Avui a l’escola hem celebrat el Dia escolar de la no violència y de la Pau, que se celebra cada 30 de gener.

Enguany hem fet diferents cercles de diàleg a les aules, parlant dels diferents tipus de violència, fent propostes i elaborant compromisos, que hem tancat fet una peça de puzle amb un missatge consensuat a cada curs.

Després padrines/padrins i filloles/fillols ens hem trobat a la Plaça de l’escola. Allà els càrrecs TAC Somriu’s han dut a terme un acte on hem confegit el puzle amb totes les peces i han llegit un manifest, que pretén ser un compromís de totes les persones que convivim diàriament a l’escola.

Per tancar la jornada, hem cantat i ballat una cançó que simbolitza un clam per erradicar la violència que s’exerceix sobre el nostre planeta.

A continuació podreu llegir el manifest llegit a la Plaça, escoltar la cançó i veure algunes imatges de l’acte.

VIOLÈNCIA ZERO A L’ESCOLA!

Des d’ara aquest és el nostre objectiu i volem que ho sigui de tota la comunitat educativa de Sadako.

Donar empentes, pegar, amenaçar, insultar, burlar-se, dir mals noms… TENIM MOLT CLAR QUE AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Excloure, no deixar participar… AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Ignorar, fer com si algú fos transparent … AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Robar, trencar, amagar objectes d’algú… AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Parlar malament d’algú, escampar falsos rumors… AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Fer comentaris, penjar fotos i vídeos a les xarxes socials de manera anònima… AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
Fer-se passar per un/a altre/a per publicar o enviar material comprometedor… AIXÒ ÉS VIOLÈNCIA!
RES DE TOT AIXÒ QUE ACABEM DE DIR HO POTS FER SENSE VOLER!
VOLEM QUE NINGÚ SE SENTI MALTRACTAT PER NINGÚ!!! VOLEM QUE A SADAKO NO HI HAGI VIOLÈNCIA!
Perquè passi això, hem d’estar bé i tenir cura d’estar bé.  Primer nosaltres i després el/les altres. SOMRIU’S té aquest objectiu!

Els càrrecs TAC de Somrius treballen per fer conèixer com funciona Somriu’s i per recordar què hem de fer per estar bé.

Amb aquest acte, volem deixar molt clar quin és l’objectiu que ens proposem, VIOLÈNCIA ZERO A L’ESCOLA, i que necessitem que totes i tots hi penseu seriosament, perquè quan us calgui, pugueu prendre la decisió adequada.
Decidir no fer mal ningú és l’inici per aconseguir l’objectiu.
RECORDEU!

Ho hem de tenir ben pensat per aquells moments que no sentim la capacitat de decidir depressa, per quan ens deixem portar pels nostres impulsos o per quan ens deixem portar per altres persones.

COMPTEM AMB VOSALTRES!!

Be the first to comment on "DIA DE LA NO VIOLÈNCIA"