EL PROJECTE DE FILOSOFIA A L’OFICI D’EDUCAR DE CATALUNYA RÀDIO

Aquesta setmana al programa de Catalunya Ràdio, “L’ofici d’educar”, es pot escoltar com despleguem el projecte de filosofia a l’escola Sadako i dels beneficis pedàgogics que té per a infants i joves.

El nostre company, Jordi Nomen, ha estat convidat al programa arran de la recent publicació del seu últim llibre , EL NIÑO FILÓSOFO Y LA ÉTICA (Arpa, 2021).  El reportatge recull la proposta d’en Jordi sobre la necessitat de desenvolupar LA PEDAGOGIA DE LA TENDRESA i “Educar en l’ètica i la filosofia, com a saber crític i alliberador, que aporta el contrapunt necessari, perquè desenvolupa l’esperit crític i evita la manipulació en un temps que la veritat passa per falsedat i la falsedat per veritat.” De la mateixa manera, defensa  la necessitat d’educar el pensament crític, l’empatia i el diàleg com a eines i valors que es transmeten a fills i alumnes amb l’exemple, la coherència, la passió, l’amor, les preguntes i el diàleg; despertant-los el desig, la curiositat i el deure de comptar amb els altres.

L’entrevista va comptar amb el suport de les noies i els nois de 6è de l’escola, que van exemplificar com duen a terme una classe de filosofia i com en gaudeixen setmanalment.

Podeu escoltar l’entrevista i el reportatge en el següent Enllaç.

ENLLAÇ L’OFICI D’EDUCAR 14-01-22

Be the first to comment on "EL PROJECTE DE FILOSOFIA A L’OFICI D’EDUCAR DE CATALUNYA RÀDIO"

Deixa una Resposta

%d bloggers like this: