L’AVALUACIÓ DE LES COMPETÈNCIES SOCIO-EMOCIONALS A L’ESCOLA SADAKO

En el marc de les jornades “Avaluar competències”, organitzat per la Fundació Bofill, en Jordi Musons va presentar l’Avaluació de les Competències Socio-emocionals amb la que tanca la seva escolaritat l’alumnat de 4t d’ESO de l’escola.

El gran repte de l’educació actual és el de promoure un aprenentatge competencial, entenent com a competències aquells coneixements que som capaços d’utilitzar en altres contextos i d’una forma especial en contextos reals.

En aquest nou marc d’aprenentatge les competències anomenades “soft skills” o competències socio-emocionals, passen a tenir una rellevància cabdal. És imprescindible una formació que garanteixi que alhora que l’alumnat va forjant el seu coneixement i es va fent competent en aspectes tècnics (hard skills), també es vagi fent més competent en àmbits com la resiliència, l’empatia, la capacitat de resoldre problemes complexos, la cooperació o el pensament crític per citar-ne només alguns exemples (soft skillls).

Amb aquesta idea, des del curs passat l’alumnat de 4t d’ESO acaba la seva escolaritat els darrers quinze dies a Sadako passant per un procés d’avaluació d’aquestes competències, que durant tant de temps ha viscut i treballat a l’escola.

Be the first to comment on "L’AVALUACIÓ DE LES COMPETÈNCIES SOCIO-EMOCIONALS A L’ESCOLA SADAKO"