ENS AGRADA LLEGIR!

Comencem el més de novembre amb un seguit de propostes de lectura recomanades pensades per a diferents franges d’edat.

Aquest més, incloem una proposta per a públic adult, perquè les famílies que ho desitgeu en pugueu gaudir i també una proposta per a tots els públics.

En aquesta entrada podreu llegir les ressenyes de cada llibre i al final podreu visualitzar totes les portades.

Bon novembre i BONA LECTURA!!

EDUCACIÓ INFANTIL:

DE QUÈ FA GUST LA LLUNA? Michael Grejniec. Edició en català i castellà.

Un llibre tan rodó i saborós com la lluna plena. Els animals de la selva ens mostraran com les coses compartides sempre fan millor gust.

1r i 2n DE PRIMÀRIA:

LA CASA DELS RATOLINS. Karina Shaapman. Edició en català i castellà.

Endinsa’t en el món en miniatura de la Casa dels Ratolins, una casa que no s’assembla a cap altra! El Sam és el millor amic de la Júlia. La Júlia és la millor amiga del Sam. El Sam és SUPERtímid. La Júlia és SUPERcuriosa. Junts viuen una pila d’aventures a la Casa dels Ratolins, i també es fiquen en alguns embolics! Acompanya’ls a descobrir un amagatall secret, a donar la benvinguda a un ratolí encantador a qui anomenen «el drapaire», i a fer creps delicioses. Visitaran la millor pastisseria del món i una botiga on venen de tot, i trobaran una capseta de fusta plena de tresors. I -oh, no!- s’hauran d’enfrontar a una rata terrible i espaordidora. Els dies passen volant en aquesta casa tan singular. La Casa dels Ratolins és un lloc màgic i ple de sorpreses. T’atreveixes a entrar-hi?

3r i 4t DE PRIMÀRIA:

BASIL, EL RATOLÍ SUPERDETECTIU. Eve Titus. Edició en català i castellà.

Esteu a punt de submergir-vos en una història plena de suspens. A estones pensareu que res no té solució, però una nova pista us retornarà l’esperança. I diem «pista» perquè el protagonista d’aquest llibre és un detectiu. De fet, el més famós entre els ratolins: Basil. Potser no sabeu que aquest brillant investigador ha après l’ofici del millor detectiu humà de tots els temps: Sherlock Holmes. Aquest és el seu primer gran cas: el misteri de les bessones desaparegudes… Ningú no sap què se n’ha fet, d’elles. Fins que arriba una nota, signada per la pitjor banda de rosegadors de Londres: els Tres Terribles. El temps corre i en Basil les ha de trobar abans no sigui massa tard. Aconseguirà que tornin a casa sanes i estàlvies? Si hi ha un detectiu capaç de resoldre aquest cas, aquest és en Basil, el ratolí superdetectiu!

5è i 6è DE PRIMÀRIA:

MIRA. Tina Vallès. Edició en català

La Mira te deu anys, es curiosa de mena i molt crítica amb el món que l’envolta. Li agrada mirar, pero no que la mirin. I es molt tímida. Exageradament. No suporta ser el centre d’atenció. A ella el que li agrada es dibuixar, i amb un llapis a la mà les hores li passen volant. Per aixo, quan els pares la matriculen a l’academia de ball del poble, li cau el món a sobre. Pero la Mira tambe es orgullosa i accepta el repte: qui sap si al final ballar l’ajudarà a perdre la vergonya. “Els límits de la timidesa existeixen, pero no hi són per sempre.”

1r i 2n D’ESO:

LA GUERRA DELS BOTONS. Avi. Edició en català i castellà.

En Patryk té dotze anys i no ha vist gaire món més enllà del seu poble, a Polònia, ocupat pels russos. No hi passa mai res…, fins al dia que els alemanys llancen una bomba a l’escola i esclata la Gran Guerra. Mentre el control del poble passa de mans d’una nació a una altra i els soldats estrangers arriben i marxen, un dels set amics de la colla, l’insensible i competitiu Jurek, s’empesca un repte ben perillós: qui robi el botó més valuós d’un uniforme militar es convertirà en el rei.

3r i 4t D’ESO:

MORTH. Terry Pratchett.

ADULTS:

EL COLÍBRÍ. SANDRO VERONENESI.

Aquesta és la història d’en Marco Carrera, oftalmòleg italià tocat per la tragèdia, la nostàlgia i l’esperança. La seva vida es veu marcada per grans amors, pèrdues atroces i coincidències fatals que amenacen d’arrossegar-lo en un remolí cada cop més profund. Però en Marco persisteix i lluita per mantenir-se dret i entomar les cartes marcades que li brinda el destí. El colibrí és una novel·la irònica, brillant i sensible, d’una bellesa absoluta. Sandro Veronesi es consagra com un dels narradors italians més hàbils i profunds dels últims temps i ens ofereix un personatge tan vívid i captivador que està destinat a acompanyar-nos de per vida.

TOTS ELS PÚBLICS:

EL LLIBRE GIANNI RODARI. CONTES, VERSOS I VIDA.

Blackie Books celebra el centenari del gran Gianni Rodari, un dels millors autors per a nenes, nens i pedagogs de tots els temps. Recopilem en un mateix volum els millors contes, els poemes mes coneguts, 20 relats nous que expliquen la seva vida i tot un seguit de pàgines especials per explicar el seu concepte de fantasia, d’educació, d’escola, d’infància, de lectura. Una edició de col·leccionista, completament il·lustrat per Marta Altes, que servirà de llibre de capçalera per a grans i menuts.

Be the first to comment on "ENS AGRADA LLEGIR!"