En record de la Carme, fundadora de l’escola

A l’assemble d’aquest matí, la Rosa i la Dolors han vingut a parlar-nos d’una persona molt important per a l’escola. Han vingut a parlar-nos de la Carme Lupon, fundadora de l’escola que ens va deixar a principis d’aquest any.

Volem compartir amb tots vosaltres l’escrit que la Rosa i la Dolors ens han llegit:

Bon dia!

Gràcies per invitar-nos a la vostra assemblea. Segur que teniu molt punts a tractar, però abans, en Jordi, el director de l’escola, ens ha demanat que us parléssim d’una persona que ha estat important per a tots nosaltres. En nom de totes les mestres i els mestres que han treballat a l’escola, us adrecem aquestes paraules.

La Carme Lupon, que ha mort recentment, va ser la fundadora d’aquesta escola. És per aquest motiu que avui iniciem la trobada de tots per parlanr-ne una mica. La Carme va inaugurar l’escola juntament amb dues amigues més el setembre de l’any 1968. Fa exactament 51 anys i cinc mesos. Imagineu si en fa d’anys! Primer va ser una escola per a nenes a partir de 10 anys i al cap de pocs anys l’escola ja va ser per a nens i nenes de totes les edats. Van crear una escola catalana on els nens i nenes aprenguessin en llengua catalana i també la cultura del país. Volien que tots fossin feliços aprenent, fent-se preguntes i sobretot van voler educar en la pau i la solidaritat. I a partir d’aquí, poguessin conèixer el món.

El missatge que us transmetrem ara és el que va presidir des del primer moment l’escola. Ella mateixa ho escrivia quan es va jubilar l’any 1996, després d’haver estat molts i molts anys mestra. Va dir:

“Voldria que em recordéssiu  com una mestra que ha intentat ensenyar-vos que la pau, la solidaritat i la justícia no són paraules buides.

Recordeu doncs que no heu de plorar per un món que lluita sinó lluitar per un món que plora”.

Aquestes paraules que ella mateixa va escriure són la base de la nostra escola. Pensem en tot el que esteu fent al llargs dels cursos i veureu com correspon a aquest ideari. Els alumnes que aquest any acabareu us emportareu una bona base per seguir construint un món millor. Els més petits que aquest any comenceu ho  anireu descobrint , els grans us ajuden.

Moltes famílies ja deuen saber que ha mort la Carme, d’altres potser no. Parleu-ne a casa. De fet , a l’acte del 50è aniversari que es va fer l‘any passat la Carme hi era. Velleta, asseguda a primera fila, va seguir tot l’acte amb molta il·lusió. Us va veure i us va escoltar a tots. Uns de vosaltres, en nom de l’escola, li vàreu regalar un ram de flors. Ho recordeu? En acabar va poder compartir amb moltes famílies l’alegria que tenia de veure com es mantenia l’escola i com alumnes que ella havia tingut ara ja eren pares i mares d’alguns de vosaltres. La Carme donava classes d’història i seguir la història de l’escola l’ha fet molt feliç. Era la seva escola! Per nosaltres continua sent l’escola que ella va fundar. Una escola de pau i per a la pau. Per això el nom Sadako i la grua que la simbolitza es manté com el primer dia.

Aquest curs , el dia que celebrarem el Mercat de Calaf, farem un homenatge a la Carme Lupon. Deixarem en algun lloc de l’escola unes paraules d’ella que ens la recordaran sempre. Les vostres famílies així com exalumnes podran participar-hi. Ens hi trobarem tots.

En nom de tots, gràcies Carme pel llegat que ens has deixat. El mantindrem amb la mateixa estima que tu ens vas mostrar.

Be the first to comment on "En record de la Carme, fundadora de l’escola"