XXI Jornada Didàctica Matemàtica d’ABEAM

La Gemma Garcia i en Jordi Campos, professors de l’Escola Sadako, van participar en la XXI Jornada Didàctica Matemàtica de l’ABEAM amb la ponència “Els so i les funcions trigonomètriques”.

Van exposar la seva experiència acompanyant als alumnes a experimentar amb la correspondència entre les funcions trigonomètriques i les ones de so. L’experimentació la van fer a través de diversos applets de Geogebra en que van poder manipular des d’una fins a vàries funcions sinusoidals i escoltar quin so feien les ones que segueixen aquest comportament.

Van treballar diferents aspectes matemàtics respecte funcions (concepte, expressió algebraica, expressió gràfica…), relacionats amb aspectes de la física respecte de les ones (amplitud, freqüència, fase, superposició…) i nocions de música (notes, harmònics, acords…)

Be the first to comment on "XXI Jornada Didàctica Matemàtica d’ABEAM"