Les escoles que canvien el món

El passat 17 de novembre es va presentar a l’Abacus de Barcelona el darrer llibre d’en César Bona. Un llibre que recull les experiències de les actuals 7 escoles Changermaker a l’estat. Tenim el privilegi de que s’hagi dedicat el 6è Capítol a presentar el projecte de l’Escola sadako, amb el títol “La escola, en que tot comença amb una pregunta”

captura-de-pantalla-2016-11-20-a-les-16-33-59

A la presentació hi vàren participant alumnes representants de Sadako i l’Insititut de Sils, l’altre centre Changemaker català i representants de l’equip docent de cadascún centre.

Per acabar els nostres alumnes van acompanyar al César en la signatura de llibres als assistents, una experiència que ben segur mai oblidaran.

captura-de-pantalla-2016-11-20-a-les-16-32-35

Síntesi del llibre:

Per realitzar aquest llibre en César Bona ha viatjat a set ciutats i pobles seguint el camí d’algunes de les escoles que lluiten perquè cada nen i cada nena tingui l’oportunitat de convertir-se en un agent de canvi. Aquests centres compten amb alumnes motivats, mestres compromesos i pares còmplices. Escoles excel·lents des d’un punt de vista acadèmic, amb un projecte integral en el qual el respecte, la creativitat, la imaginació, el treball en equip, l’empatia, la interacció amb el barri i amb la societat són el millor camí per completar l’ensenyament de les assignatures tradicionals.

L’autor ha entrevistat a mestres, pares i alumnes i ens narra, amb una veu personal i propera, els projectes que estan duent a terme, el que han aconseguit i com tots nosaltres, sigui quina sigui la nostra edat, podem aportar-hi molt. No hem d’oblidar que els nens no són els adults del demà, són els habitants del present. Si reforcem la seva creativitat natural, la seva imaginació desbordant, i treballem l’empatia, la solidaritat i el respecte, poden canviar el món. No en el futur, sinó ara.

Perquè una nova educació no és un somni, és una realitat.

2 Comments on "Les escoles que canvien el món"

1. Reblogged this on ESO 1.

2. Reblogged this on ESO 2.

Deixa una Resposta

%d bloggers like this: