Competències bàsiques (Resultats curs 14/15)

En un moment tan intens de transformació educativa com el que estem vivim, també estan en crisi les avaluacions i els indicadors actuals del sistema educatiu. La majoria d’indicadors encara no inclouen ni l’avaluació de treball en equip, la creativitat, la comunicació oral o la capacitat per interelacionar aprenentatges per citar només alguns exemples. És clar que les proves PISA, els resultats de selectivitat o les proves de competències bàsiques ens donen una aproximació a allò que demana el propi sistema educatiu, però sovint s’allunyen del que demana avui viure en societat amb garanties professionals i personals de qualitat.

Properament els alumnes de l’escola hauran d’abordar una d’aquestes proves que cada any realitzen els alumnes de 4t d’ESO de tot Catalunya, sabent aplicar allò que han après a l’escola. Ens  ha semblat un bon moment per compartir els resultats de les proves de competències bàsiques del curs passat, amb tots vosaltres. Per descuit, en acabar el curs passat no les vàrem fer públiques, com sí havien fet en anteriors edicions. Ens sembla que aquests resultats donen una bona aproximació del bon estat de salut dels aprenentatges del nostre alumnat, que obtene uns resultats excel·lents en els 4 àmbits analitzats.

A continuació us presentem un gràfic que resumeix d’una forma força sintètica la mitjana dels resultats assolits als darrers 4 cursos que s’han realitzat aquestes proves a tot Catalunya. Veureu que a més dels valors de tot Catalunya, com a referència, també s’han inclòs els de les escoles de l’AEC  (Agrupació escola Catalana), escoles amb projectes similars als nostres on s’hi troben escoles amb força renom i projectes de reconeguda qualitat.

Captura de pantalla 2016-02-06 a les 15.21.23

En els gràfics següents es mostren els resultats dels alumnes de 4t d’ESO del curs passat desglossats en les àrees de llengua catalana, castellana, anglesa i matemàtiques. En aquestes dades s’agrupen els alumnes en nivell mig-alt i alt en les diferents matèries:

Captura de pantalla 2016-02-06 a les 15.41.29
Captura de pantalla 2016-02-06 a les 15.42.51
Captura de pantalla 2016-02-06 a les 15.44.48
Captura de pantalla 2016-02-06 a les 15.46.12

1 Comment on "Competències bàsiques (Resultats curs 14/15)"

1. Joan Carles Cifre | 7 de febrer de 2016 at 12:20 | Respon

Sembla que la nostra escola està molt ben posicionada, Crec que l´esforç en llengua/es extrangera/es hauria de ser encara major si fos possible.
    Enhorabona i a seguir!!