Un diàleg filosòfic sobre la pel·lícula l’Onada

Compartim amb vosaltres el documental Filosofia a l’aula, una classe gravada a l’escola per a la web Docents.cat.
Es tracta d’una pel·lícula dramàtica alemanya que explora el tema de la manipulació de masses que vam veure a l’estona de tutoria amb l’alumnat de 4t d’ESO.
Basada en fets reals, la història es centra en un professor que, per ensenyar als seus alumnes sobre la dictadura, decideix crear un moviment totalitari a la seva classe. El que comença com un experiment innocent, ràpidament es transforma en una organització que amenaça la seguretat de la ciutat.
La pel·lícula destaca per les actuacions convinents i la seva capacitat per provocar reflexió sobre la importància de la llibertat individual i la responsabilitat social. En general, “L’Onada” és una pel·lícula impactant que recorda la fragilitat de la democràcia.
Podeu veure en el vídeo que segueix, com vam organitzar aquest diàleg i les reflexions del propi alumnat  i del professor sobre el que representa fer filosofia a l’aula.

Be the first to comment on "Un diàleg filosòfic sobre la pel·lícula l’Onada"

Deixa una Resposta

%d bloggers like this: