ENS AGRADA LLEGIR

Amb el nou curs seguim proposant-vos lesctures. Desitgem que les gaudiu.

Bona lectura!

CICLE INICIAL

Títol: Sigues un arbre (llibre de coneixements)

Autora: Maria Gianferrari

Editorial: Edelvives

Sigues un arbre! Estira els braços cap al sol, tal com un arbre hi estira les branques. Fes arrels. Que s’enfonsin bé a la terra perquè puguis créixer fort. Mira’t: ets un arbre. Ara mira al teu voltant. No estàs sol. Ets un entre molts arbres. Junts som un bosc.

CICLE MITJÀ

Títol: L’Olga i l’estranya criatura sense nom

Autora: Elisa Gravel

Editorial:Blackie Books

L’Olga vol ser una gran zoòloga i científica, i té un superlaboratori a la seva habitació. Un dia descobreix una nova criatura molt peculiar anomenada Meh. Serà una nova espècie? L’Olga adora els animals, mentre que els humans no li agraden gaire. En aquesta aventura, però, aprendrà que els humans no estan tan malament com ella creu. Un llibre que reforça la importància de la ciència, l’amor pels animals, la curiositat i la diversió que hi ha rere la investigació i el coneixement, així com la importància de l’empatia i l’amistat.

CICLE SUPERIOR

Títol: Entre màquines intel·ligents

Autores: CosiCosa

Il·lustradora: Ana Seixas

Descripció: Com indica el títol, aquest llibre de coneixements tracta de les màquines intel·ligents des de molts vessants diferents. És fàcil d’emprar perquè disposa d’un índex a l’inici i per completar, d’un glossari al final. Toca temes diversos, exposant tant els punts favorables de la robòtica com aquells més qüestionables. Dona una visió històrica amb eixos cronològics, proposa la reflexió filosòfica amb preguntes, suggereix idees interessants i incorpora la interacció amb jocs i enquestes. Amb tot, la seva lectura permet comprendre bé què són i com funcionen els aparells intel·ligents i quin impacte tenen en la nostra vida. Les il·lustracions, a tot color, juguen amb els contrastos i aporten un toc d’humor.

1r I 2n d’ESO

Títol: Ghost

Autoria:  Jason Reynolds

Traducció: Elisabet Ràfols Sagués

Editorial: Sembra llibres

El Castle es fa dir Ghost, perquè a vegades ha estat tan espantat que ha sentit que la gent se’l mirava com si fos un fantasma. La vida d’un nen com ell no és fàcil en un barri conflictiu i més si té un pare que, begut, va empaitar-lo a ell i a la seva mare amb una pistola i disparant-lo. A l’escola les coses no li van millor, perquè es baralla sovint amb nens que es fiquen amb ell. Tot plegat sembla canviar quan ensopega amb un entrenador d’atletisme que, veient-lo córrer, creu que té futur. Però quan comencen agafar confiança, en Ghost es fica encara amb més problemes: una baralla més a l’escola i roba unes vambes. Però gràcies a l’exemple de l’entrenador aconsegueix competir per primer cop i pot decidir què fer amb la seva vida.

3r I 4t d’ESO

Título: Bordados

Autora: Marjane Satrapi

Editorial: Reservoir Books

Premio: Mejor Álbum en el Festival del Cómic de Angoulême.

Novela gráfica que nos muestra una tertulia, animada y femenina, de las experiencias y comentarios de nueve mujeres en relación al matrimonio, a la sexualidad y el amor.

Después de disfrutar de la comida y limpiar los platos y la cocina, viene el Samovar, el momento del té, las pastas y la conversación. Momento esperado, protegido y apreciado en que las mujeres de esta novela dan rienda suelta a la charla de temas que les apetece compartir entre ellas, sin las miradas y oídos de los hombres. Es un espacio de disfrute y para ventilar el corazón.

Be the first to comment on "ENS AGRADA LLEGIR"