Sin título-1 copia

El dinar té un pes específic propi dins del nostre projecte pedagògic. Es dedica un temps a la preparació amb els alumnes on es treballen els hàbits d’higiene i les normes necessàries per al seu bon funcionament.  La major part de l’estona de dinar els alumnes estan acompanyats dels seus mestres per afavorir un bon seguiment dels hàbits propis d’aquest espai. Durant la resta de l’estona del migdia tant els acompanyen monitors del propi centre com mestres de l’escola.

Sin título-2 copia

El dinar de l’escola s’elabora diàriament a la nostra cuina, mirant d’elaborar plats amb un bon equilibri nutricional,  una bona qualitat de productes i una elaboració casolana i de qualitat. Els menús de l’escola inclouen les adaptacions requerides per al.lergies o intoleràncies de diferents tipus.

P2043415

Menú Educació Infantil                                                   Menú Primària i Secundària

Sin título-5copia

Tot el menjar s’elabora diàriament a les nostres instal·lacions. Mai no se serveix menjar precuinat ni transportat (catering).

Sin título-6 copiapasta-seca-Fundacio-Onyar

Aquest curs, al menjador de l’escola, hem començat a introduïr menjar ecològic. Hem començat amb els llegums (llenties, cigrons i mongetes), l’arròs i també la pasta (macarrons, espaguetis i pasta per a la sopa). Mica en mica anem provant altres productes per veure la seva possible incorporació més endavant.

Saber-ne més

Sin título-3 copia

El Pop, peixateria Km 0 de Vilanova.
Cada setmana, directament des dels pescadors de Vilanova arriba peix fresc i de qualitat a l’escola.El concepte Km 0 fa referència a la distància que recorren els aliments des del lloc de producció fins que arriben al consumidor i es tracta d’una dimensió utilitzada en l’estudi de l’impacte ambiental o empremta ecològica dels aliments.
vaques2Vedella de Girona
La carn de vedella prové dels escorxadors de Banyoles que crien els animals a granges de Girona i formen part d’aquesta denominació de qualitat.

Porc de la plana de Vic

Les carns de porc, per la seva banda, provenen de la Plana de Vic de l’escorxador Fridesvic.

Sin título-4 copia
 logoEls iogurts del nostre menú són de la cooperativa La Fageda, triats tant per la seva qualitat com pel valor de la seva acció social.  Les bosses del pícnic que s’utilitzen a les sortides són de paper i no de plàstic per tal contribuir a la cura mediambiental i per aconseguir una millor conservació.  “A la nostra escola mengem fruita”
Durant una setmana de cada mes, es distribueixen tres peces de fruita i/o verdura, seleccionada en funció de l’estació de l’any i la qualitat, que es reparteix entre els nens i les nenes dins del recinte de l’escola per al seu consum durant l’esmorzar i/o el berenar.