La-rotllana

Cada dia amb els alumnes fem rotllana: seiem tots junts en diferents moments i amb diferents intencionalitats.

Un dels trets més significatius del treball a Educació Infantil de l’ escola és articular la majoria d’aprenentatges en aquestes estones, a través de la conversa, la manipulació, les rutines, els jocs, els contes i les cançons.

La rotllana és un moment de trobada en què…

… ens diem Bon dia!

… ens comptem per saber qui falta, anomenem els companys absents i expliquem què els passa, si ha trucat el pare o la mare, si trucarem nosaltres… és molt important que verbalitzem l’interès pel benestar de tots els nens i nenes de la classe.

… anticipem què passarà durant el dia: per una banda dóna seguretat al nen/a i el posa en situació i d’altra banda facilitem la incorporació de les seqüències temporals; fer-ho a partir de les pròpies vivències és molt més significatiu.

rotllana2A més a més..

… es dóna l’oportunitat que cada nen i nena expliqui “notícies” o esdeveniments, activitats, experiències… que ha viscut fora de l’escola, amb la família i en d’altres contextos. És important mostrar interès per la vida de cada nen i nena, que transcorre dins i fora de l’escola, ja que per a ells és important connectar els diferents contextos en els quals participa.

… mirar el temps i parlar de les sensacions de fred/calor, vent, pluja, neu, xafogor…

… mirar el calendari i situar esdeveniments especials (sortides, festes, convivències…). Per una banda serveix per a motivar aquestes activitats, i d’altra banda serveix0 per a situar-les en el temps i ajudar a construir estructures temporals, així com adonar-se del pas del temps.