tecnologia

.

A l’Escola Sadako es proposa integrar la tecnologia de manera natural en el currículum dels estudiants, amb la voluntat de potenciar les habilitats pròpies dels segle XXI, com saber treballar amb eines col.laboratives, utilitzar eines del núvol o aprendre a cercar continguts multimèdia que donin suport a l’aprenentatge. .         . L’escola Sadako al Telenotícies de TV3

imagePROJECTE TABLET 1×1
Els alumnes a partir de 5è de Primària disposen de tauletes 1×1 (cada alumne/a disposa del seu propi iPad com eina de suport a l’aprenentatge). Les tauletes també són presents en altres cursos de primària i educació infantil complementant el treball específic d’alguns dels àmbits d’aprenentatge.
L’escola, més enllà de la disponibilitat tècnica, entén la presència de la tecnologia dins de l’aula com una
eina de suport i enriquiment de l’aprenentatge. Entenem que la tecnologia dóna valor a allò que és tradicional alhora que ofereix un ventall extraordinari d’eines que potencien i incrementen l’aprenentatge.

ipads
BLOGS. ELEMENTS DE DOCUMENTACIÓ DEL CURS

Tots els cursos de l’escola disposen del seu propi blog, que es converteix en una finestra oberta als alumnes i les famílies per conèixer millor què es fa a l’aula i sobretot com es fa i per què. Els blogs a més ofereixen un ampli repertori de possibilitats per reforçar i ampliar el treball que es fa a l’aula i sobretot donar-li un sentit explícit d’interacció amb l’entorn.

PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA
En educació és indispensable incorporar diferents llenguatges (espaial, corporal, audiovisual o de programació) que complementin el llenguatge predominant lectoescriptor, per tal que tots els alumnes puguin desenvolupar-se d’una forma cognitiva completa. La incorporació del llenguatge de programació en educació és una magnífica eina per comprendre millor el llenguatge digital en general, promoure la creativitat, la cerca de solucions i el disseny de projectes.
.          .

Captura de pantalla 2014-11-29 a les 17.19.54
Els alumnes de primer d’ESO treballen amb Scratch, un llenguatge de programació de codi accessible per a infants i joves, que permet a l’alumne dissenyar els seus propis processos per abordar els reptes de programació proposats. A segon d’ESO els alumnes s’estan iniciant en la programació vinculada al’automatització, tecnologia relacionada amb l’ús de sistemes mecànics, electrònics i de programació.Amb aquesta matèria d’Introducció a la robòtica, els alumnes aprenen a muntar el seu propi robot i programar-lo per tal de resoldre diferents reptes.

FUNDACÍÓ TRAMS
L’escola forma part de la Fundació TRAMS que agrupa 14 escoles més que volen convertir-se en referents de la incorporació de les Tècniques de Informació i Comunicació a l’Escola, dins l’àmbit educatiu del nostre país.

Molt més exemples a Sadako TV