activitats

A l’escola valorem molt positivament tots els actes que ens permeten compartir vivències, idees i desitjos comuns.

MERCAT DE CALAF

El Mercat de Calaf és la festa de primavera de l’escola on convergeixen famílies, docents i alumnes. Durant aquest dia l’escola és plena d’activitats que promouen la trobada i l’intercanvi de tots els agents educatius. S’hi duen a terme activitats esportives, tallers, espectacles realitzats pels mateixos alumnes, exposicions dels treballs creats als diferents cursos, etc. A més, al migdia el nostre cuiner organitza una paella per a tots els assistents a aquesta trobada anual.

MATÍ DE NADAL

L’olor que desprèn la xocolata desfeta del Matí de Nadal acosta pares, mares, avis, àvies, nens i nenes als tallers que organitzem: Cantada de nadales, Elaboració de torrons, Creació de poesia, Figures de fang, Cant coral…
Any rere any és una manera més de trobar-nos i felicitar-nos.

JOCS FLORALS
La màgia de la poesia i la riquesa del llenguatge adquireixen un valor especial el dia dels Jocs Florals. Cada any, des del curs que es va inaugurar l’escola, escoltem joves rapsodes, sovint acompanyats de poetes o escriptors consolidats, amb atenció i delectació.

DIA DE LA NO VIOLÈNCIA
Cada 31 de gener s’organitza un acte on tots els alumnes i personal de l’escola realitzem alguna activitat que ens recorda la importància de treballar per la Pau i en la Pau. Són moments de reflexió col·lectiva i expressió de sentiments que es creen de vegades a partir de l’entorn més proper i d’altres del més llunyà, i sempre cerquen l’acostament de les persones.

carnestoltesCARNESTOLTES
Dies abans de Carnaval, els nens i nenes d’Educació Infantil i Primària comencen a preparar les disfresses i les comparses. La Comissió de Carnestoltes, amb els nois i noies de 3r d’ESO, els orienten, els engresquen i els ajuden a preparar-ho tot. Quan apareix el rei Carnestoltes, viu, tots ens quedem bocabadats i esperem amb moltes ganes que en Jordi, el nostre director, ens lliuri les claus de l’escola. Comença la gresca final i continua un interessant treball col·lectiu. Els pares ens esperen per veure passar la rua, la cloenda de la festa.

ACTE DE BENVINGUDA
Una de les primeres coses que fem el primer dia de curs és trobar-nos tots junts al pati de l’escola per donar-nos la benvinguda i comentar les novetats i projectes previstos per al nou curs. Es un acte simple però de forta simbologia en quant a la consciència de formar part d’un col.lectiu amb projectes compartits.