Aprenentatge

Captura de pantalla 2014-11-10 a les 12.17.34L’aprenentatge i servei és una proposta pedagògica que permet als joves adquirir coneixements a la vegada que incideixen en la societat que els envolta.

Amb l’aprenentatge i servei es lliga l’aprenentatge a l’activitat pràctica, que és fonamental. Es treballen competències i habilitats com la creativitat, la iniciativa i el treball en equip. És una manera d’aprendre a ser un ciutadà actiuL’aprenentatge servei connecta l’adquisió de coneixements i els valors.

Tots els alumnes de secundària de l’escola participen en diferents projectes d’aprenentatge i servei. Entre d’altres cal destacar que:

– Els alumnes de primer d’ESO organitzen dies Sak, uns dies molt especials sense pilota de l’escola- Els alumnes de segon d’ESO després de rebre una formació en mediació i resolució de conflictes passen a exercir de mediadors dels espais d’esbarjo dels alumens de primària de l’escola.

– Els alumnes de 3r i 4t d’ESO proposen, dissenyen i executen els seus propis projectes d’Aprenentatge i Servei que realizen dins o fora de l’escola.  Participar en projectes d’aprenentatge servei permet als alumnes una millora de la seva autoestima, de la seva responsabilitat i compromís i en definitiva és un assaig a la participació de la vida en societat.L’escola també compte amb accions d’Aprenentatge i servei dutes a terme per alumnes que estan cursant magisteri a la Facultat de Ciències de l’Educació Blanquerna.